clear sky
12°C
04.05.2024.
Beograd
eur
117.1117
usd
109.3684
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

NASTAVAK PROIZVODNJE SRPSKOG ORUŽJA ZA IZVOZ U SVET: Pogledajte mesto gde se proizvode najjači aduti vojne industrije (VIDEO)

17.04.2023. 11:17
Piše:
Srbija Danas
Borbeni složeni sistem
Borbeni složeni sistem / Izvor: Foto: Youtube printscreen/ Koridor 92

Fabrika koja radi u sistemu kompanije "Jugoimport SDPR" otvorena je 2012. godine.

Put do kompletiranja borbenog vozila koje u sebi - bez složenih podsistema, poput motora ili transmisije - sadrži više od 10.000 delova, težak je, dug i pun prepreka. Ipak, njega svakodnevno prevaljuju inženjeri i tehničari fabrike "Borbeni složeni sistemi" u Velikoj Plani, sa čijih linija izlaze najjači aduti srpske vojne industrije.

Kompleks od sedam hektara, tik uz auto-put, na kome je desetak najmodernijih proizvodnih hala zato se smatra mestom rađanja najsavremenije ratne tehnike koja se proizvodi u našoj zemlji. Sa njegovih traka izlaze čuvene samohodne haubice "nora", borbena vozila "lazar" i "miloš", višecevni lanseri raketa "tamnava", kao i gotovo svi domaći prototipski modeli: vozilo "lazanski", "alas", raketni sistem "Šumadija"...

Fabrika koja radi u sistemu kompanije "Jugoimport SDPR" otvorena je 2012. godine, a iz nje su do sada izašle stotine novih, remontovanih i modernizovanih haubica, topova i vozila, koja se danas koriste u Vojsci Srbije, ali i u brojnim stranim armijama. 

Gigantska presa snage 800 tona savija čeličnu tablu dugačku osam metara, dok svega nekoliko metara dalje laser za sečenje, najveći u državi, mikrometarski precizno reže pancirni čelik debljine bezmalo 20 milimetara. Ove dve mašine za obradu najsloženijih materijala u jednom "cugu" kroje bočne stranice budućeg oklopnog vozila. Presovanje i sečenje metala, ipak, samo su jedan korak u sklapanju oklopnjaka "lazar", koji će tek posle postavljanja na konstrukciju i ugradnje motora, menjača, uređaja i dodatnog oklopa biti kompletan i spreman za isporuku.