clear sky
15°C
29.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Utvrđen razlog: Avion u Mostaru pao jer je pilot doživeo infarkt

19.06.2017. 19:02
Piše:
Tanjug
avion
avion / Izvor: Profimedia/ilustracija

Pri padu aviona tog dana poginulo je pet osoba

Privatni sportski avion koji se 13. maja srušio u mostarskom naselju Jasenica, pao je zato što je pilot doživeo infarkt i izgubio svest, potvrdio je danas na konferenciji za štampu u Sarajevu glavni istražitelj Komisije koja je istraživala slučaj Salko Begić.

Kupila je detetu sladoled, a posle par sati njegova stolica bila je CRNA! Lekari se ZGROZILI

Mala Božana (6) je preminula nakon udara automobila: Roditelji su uradili nešto što će vas rasplakati

Begić je istakao da su nalazi istrage objedinjeni na 67 stranica u kojoj je korišćeno 700 dokumenata, dodajući da je Komisija radila po međunarodnim standardima.

Pri padu aviona tog dana poginulo je pet osoba, među kojima je bilo i troje dece. Stradalih troje dece su brat i sestra Luka i Lana Lovrić i Arman Hadžiomerović, a poginuli su i pilot Ivan Karačić, koji je upravljao letelicom i mladić Muhamed Sipović.

Meteorološki uslovi bili su povoljni, postupci kontrole letenja su bili u skladu s propisanim procedurama, radioveza između kontrolora i pilota pravilno je funkcionisala, avion je održavan redovno, međutim, kako se navodi, avon je registrovan za četiri osobe, dok je na letu bilo pet osoba, iako je težina aviona bila u granicama dozvoljene.

Tog dana avionom je izvedeno 14 letova, a pilot Karačić leteo je na 12 letova.

– On je nakon 11 leta sleteo na aerodrom i bez gašenja motora pokupio putnike za 12. let, ali to je greška koja se dešava i ona se ne može uzeti kao uzrok pada aviona. Pilot je prećutao da ima ugrađeni stent, što je bio dužan, da je to prijavio do ovoga ne bi došlo – tvrdi istražitelj Begić.

Komisija je na osnovu iznetih argumenata iznela i zaključak da je osnovni uzrok pada aviona srčani udar koji je doživeo pilot tokom leta, nakon čega je usledilo nekontrolisano upravljanje, a potom i potpuni gubitak sposobnosti upravljanja avionom i dodala da je on pre pada aviona preminuo. Avion je nakon toga u nekontrolisanom letu udario o zemlju.

– Na nesreću je uticalo prikrivanje ranijih zdravstvenih problema. Pilot je imao srčanih problema zbog suženja srčanih arterija pa mu je 13. januara 2016. godine ugrađen stent. On je bio u ulozi inicijatora, organizatora, rukovodioca i pilota što je zahtevalo velika psihofizička naprezanja, a koje njegovo zdravstveno stanje nije moglo da podnese – navodi se u nalazu istražne komisije.