clear sky
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin

OTKRIVENO NOVO NEBESKO TELO: Juriša ka Zemlji, šta nam sledi?!

09.02.2018. 14:17
Piše:
Srbija Danas/RT
asteroid
asteroid / Izvor: Profimedia/ilustracija

Nasa otkrila novo nebesko telo

Nedavno otkriveni asteroid, koji je nazvan 2018 CB, proći će na udaljenosti od 64.000 kilometara od Zemlje, što je jedna petina razdaljine između naše planete i Meseca, procenjuje Nasa.

Ocenjuje se da će asteroid, duplo veći nego meteor koji je eksplodirao iznad ruskog grada Čeljabinska 2013. godine, proći pored Zemlje u petak - samo nekoliko dana nakon što je primećen.

Procenjuje se da je  2018 BC u prečniku veličine između 15 do 40 metara, što je skoro duplo više od Čeljabinskog asteroida koji  je iza sebe ostavio hiljadu povređenih, oštetivši hiljade zgrada.

- Iako je 2018 CB male veličine, mogao bi biti veći od  asteroida koji je ušao u atmosferu kod Čeljabinska u Rusiji, skoro pre tačno pet godina, 2013. - kaže Pol Čodas.

- Asteroidi ove veličine ne prolaze često blizu naše planete - možda jednom, dva puta godišnje - navodi Čodas.

Uprkos veličini i neposrednoj blizini, Nasa navodi da će ovaj svemirski kamen proći pored Zemlje oko 5.30  po istočnoj vremenskoj zoni (SAD). Ovaj  ogromni svemirski kamen kao i drugi manji asteroidi  otkriveni su u okviru Nasinog Katalina projekta osmatranja kometa i asteroida prošle nedelje.

Drugi asteroid, 2018 CC, prošao je pored naše planete u utorak na razdaljini od 184.000 kilometara.

Sve što se približi bliže od 7.5 miliona kilometara od Zemlje, tretira se od strane Nase kao ''objekat blizak Zemlji''. Nasa obaveštava da se očekuje još 13 drugih prolazaka ovakvih svemirskih objekata ovog meseca kao i 5 prolazaka sledećeg meseca.

Pored objekata koji će proći pored naše planete sledećeg meseca, biće i 2017 VR12. On će se približti Zemlji 7. marta.