scattered clouds
25°C
01.06.2024.
Beograd
eur
117.1015
usd
108.2069
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Kina počinje da pravi DRON AŽDAJU: Svi bi trebalo da se ZABRINU (VIDEO)

14.05.2018. 19:15
Piše:
Srbija Danas/Blic
dron
dron / Izvor: Profimedia

Iako je sve više letećih dronova, oni koji se kreću pod vodom su se mnogo sporije razvijali

Dronovi svih tipova predvode revoluciju vojne tehnologije. Prvi put su korišćeni u ratovima u Iraku i Avganistanu, a bespilotna vozila će biti srce budućih ratnih planova. Međutim, trka koja tek počinje biće oko izgradnje vozila koje bi moglo da leti, ali i da se kreće pod vodom.

Iako je sve više letećih dronova, oni koji se kreću pod vodom su se mnogo sporije razvijali. Ipak, Kina već dugo radi na podvodnom dronu za okršaje sa podmornicama i druge zadatke, a Peking je na pragu da naprave takve mašine koje bi bile opasnosti i za američke grupe nosača aviona.

Ali, i SAD i Kina imaju želju da razviju dron koji bi imao benefite podvodnih i letećih dronova. U Kini je takvo vozilo prozvano "Vodeno vazdušno srednje iskakajuće vozilo", a prema članku koji je objavljen u decembru 2017. godine, projekat je već počeo, piše "Nešnal interest".

Kineski istraživači veruju da bi takvo vozilo moglo da kombinuje brzinu i domet letećih dronova, ali i stelt prednosti podvodnih. Moguća upotreba je "veoma široka", navode naučnici.

Istraživanje bi trebalo da bude podeljeno na četiri dela, spoljašnji oblik, pogon, sistem kontrola i metode komunikacija. Međutim, s obzirom na primenu, dizajnerski principi ova dva tipa drona su obično potpuno kontradiktorni, zbog čega je sve u domenu teoretskog pristupa.

Kina zato razmatra dizajn iz Sovjetskog saveza koji je osmišljen 1930-ih godina, vozila koji je zamišljan kao podmornica i avion u isto vreme. Radilo se o vozilu sa pilotom, ali i dometom od 800 kilometara, koje bi moglo da zaroni na dubinu od 45 metara, i da ostane pod vodom 48 sati.

I SAD su imale slične projekte. Agencija DARPA je 2008. godine predstavila dizajn vozila sa vozačem, koje bi moglo da leti 1852 kilometra, a onda plovila na površini mora još 185 kilometara, a na kraju ronila 22 kilometra. Još jedan američki dizajn predstavila je firma "Lokhed Martin", ali je otkazan 2008. godine. To vozilo je trebalo da ima mogućnost da uranja i poleće više puta. "Flimer" ili leteći plivač, je trenutni izraz koji se koristi u SAD za ovaj tip vozila.

Tramp ispunio biblijsko proročanstvo: RAT na Bliskom istoku, Svetom zemljom liju reke KRVI (VIDEO)

Glavni problem je što su pod vodom krila suvišna jer se obično koristi oblik torpeda, ali su neka krila potrebna. Zato se razmatra dizajn koji bi transformisao svoj oblik, gde je Kina u prednosti s obzirom da je već lansirala rakete koje mogu da menjaju oblik u toku leta. Tu je i problem motora, za koji naučnici razmatraju neutrinsku ili kvantnu tehnologiju.

Hibridni dronovi se verovatno neće pojaviti tako brzo, ali nije isključeno da kineski naučnici neće izvesti podvig, navodi "Nešanal interest".