scattered clouds
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin

NAJVEĆA AMERIČKA "PATKA" U ISTORIJI: Ponovo otkrili vodu na Mesecu, naučna sramota NASA bez premca

26.10.2020. 22:00
Piše:
Srbija Danas/Agencije
Mesec
Mesec / Izvor: Profimedia/ilustracija

Kao munja je danas svetom odjeknula vest o "otkriću" vode na osvetljenoj strani Meseca - NASA je prvi put, uz pomoć teleskopa SOFIA, "otkrila" molekule vode i napravila fantastičan naučni proboj… jedino što nije. Ono što se žargonski zove "novinarska patka", kada mediji lansiraju dezinformaciju u etar, sada možemo nazvati "patkom NASA" na jednom višem stepenu američkog pokušaja varanja sveta.

NASA OBJAVILA: Na površini Meseca pronađena voda

TOTALNI OBRT: Tramp povukao potez koji može odlučiti izbore ukoliko zadobije poverenje jedne velike zajednice

PEKING UPOZORIO AMERE: Ako nastave da rade ovo Kina će udariti na srž vojne industrije SAD

Međutim, Zemljani koji očito nisu Amerikanci, nego ostatak sveta, prvi put su upoznati sa postojanjem vode na osvetljenoj strani Meseca putem članka objavljenom u časopisu "Sajns" i za to otkriće se zna čitavu deceniju.

- Informacije o prisustvu vode na osvetljenoj strani Meseca nisu novost, one su ruskim naučnicima poznate od 2010. godine, ali su američke kolege do poslednjeg trenutka odbijale da veruju u to - izjavio je šef laboratorije svemirske gama-spektroskopije pri Institutu za svemirska istraživanja Ruske akademije nauka Igor Mitrofanov.

- Članak koji sam pročitao govori o tome da je ovo otkriće u potpunosti u korist američkog programa "Artemis" (u okviru kojeg je predviđeno slanje ljudske posade na Mesečevu površinu 2024. godine) Naravno, ni reči nema o tome da smo mi ranije objavili da voda može da se nalazi u supstanci koju osvetljava Sunce - rekao je Mitrofanov.

Prema njegovim rečima, to je otkrio još 2009. godine ruski instrument Lend, koji je nastao u saradnji sa Sjedinjenim Američkim Državama i montiran je na američkom mesečevom satelitu LRO. Međutim, američke kolege tada nisu verovale ruskim naučnicima.

- Prvobitni američki koncept bio je u tome da se voda na polovima nalazi samo u konstantno neosvetljenim kraterima. Kada smo započeli eksperiment Lend na američkom LRO, videli smo znake prisustva vode - ne samo u neosvetljenim kraterima, već i na redovno osvetljenoj površini. Amerikanci su smatrali da tamo ne može biti vode, a mi smo je videli na tim mestima i napisali članak, koji je objavljen u časopisu "Sajns".

Apolo 15
Apolo 15 / Izvor: Profimedia

Međutim, kako je rekao, do sada je većina američkih naučnika imala stav da je prvobitno američko gledište tačno i da se voda nalaze u neosvetljenim kraterima.

- Sada su u tom članku oni došli do velikog američkog otkrića, videli su da na osvetljenoj površini ima vode - istakao je Mitrofanov.

On je dodao da, prema ruskim podacima, voda može da se nalazi gotovo na površini - ispod tankog sloja mesečeve supstance.

- Još jedan veliki uspeh američke nauke, čestitam im - prokomentarisao je naučnik saopštenje američke svemirske agencije NASA uz ironiju.