clear sky
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin

ZANIMLJIVO SVEMIRSKO OTKRIĆE: Misteriozni objekti veličine Jupitera lebde u paru

03.10.2023. 07:11
Piše:
Srbija Danas/Sputnik
zvezvde
zvezvde / Izvor: Foto: Malcolm Denemark/Florida Today via AP/Tanjug

Tokom istraživanja Orion Nebule (magline) teleskop je otkrio oko 20 ovakvih parova koji su potom nazvani Jupiter mas bajnari obdžekts, skraćeno JuMBOs (ogromni).

Teleskop Veb je otkrio kosmičke objekte veličine Jupitera koji slobodno lebde svemirom i nisu povezani ni sa jednom zvezdom.

NADUTOST, BOL U STOMAKU, PROBLEMI SA PRAŽNJENJEM... Ako imate ove simptome možda patite od OVOG SINDROMA, a evo kako da to sprečite!

SRUŠIO SE AVION! Među poginulima i čuveni američki POLITIČAR, otkriveni detalji tragedije

OVO JE SENATOR KOJI JE POGINUO SA PORODICOM Potresni snimci sa mesta avionske nesreće: Od letelice ostala samo olupina (VIDEO)

Ono što je u ovom otkriću posebno interesantno za naučnike je utisak da se ti objekti kreću u paru i sada astronomi pokušavaju da otkriju zašto je to tako, preneo je Bi-Bi-Si.

Jedno od mogućih objašnjenja je da su ovi objekti nastali u svemirskom regionu Orion Nebula gde je gustina materije bila nedovoljna da se potpuno formiraju kao zvezde.

Druga mogućnost je da su nastali u blizini zvezda i da su u međuvremenu izbačeni u međuzvezdani prostor kroz različite interakcije i ova hipoteza za sada ima najviše pobornika, rekao je profesor Mark Mekorin, savetnik Evropske svemirske agencije.

- Fizika gasa sugeriše da ne bi trebalo da postoji mogućnost samostalnog formiranja objekata mase Jupitera, ali znamo da pojedinačne planete mogu biti izbačene iz zvezdanih sistema. Međutim, postavlja se pitanje kako je moguće da planete budu izbačene u paru? Trenutno nemamo odgovor na to pitanje - rekao je Mekorin za britanski javni servis.