clear sky
15°C
27.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

NEMAČKA VAPI ZA VOZAČIMA AUTOBUSA: Najveći problem taj što nema ko da vozi, a plate povećane - EVO i za koliko

07.03.2023. 06:51
Piše:
Srbija Danas
put
put / Izvor: Profimedia

U prošlosti mnogo vozača napustilo je prevozničku branšu zbog manjih plata.

Nemački autobuski prevoznici sve češće su prisiljeni da ograničavaju ponudu zbog nedostatka vozača, saopštio je Savez nemačkih prevoznika (VDV).

POLICIJA ZATEKLA JEZIVU SCENU: U pucnjavi stradala tročlana porodica, među njima i devojčica - proglašeni MRTVIM na licu mesta (FOTO)

POLICIJA ZATEKLA JEZIVU SCENU: U pucnjavi stradala tročlana porodica, među njima i devojčica - proglašeni MRTVIM na licu mesta (FOTO)

BILANS NEZAPAMĆENE KATASTROFE: Zastrašujuće brojke mesec dana nakon zemljotresa u Turskoj

BILANS NEZAPAMĆENE KATASTROFE: Zastrašujuće brojke mesec dana nakon zemljotresa u Turskoj

"NAŽALOST, SADA SVE POČINJE" Šef železničke stanice u Larisi saslušavan više od SEDAM sati - propusti su ozbiljni, EVO kako se branio (FOTO)

"NAŽALOST, SADA SVE POČINJE" Šef železničke stanice u Larisi saslušavan više od SEDAM sati - propusti su ozbiljni, EVO kako se branio (FOTO)

-Meni nije poznata ni jedna firma iz sektora autobuskog prevoza koja nije bila prisiljena da ukine barem jednu liniju zbog nedostatka vozača, rekao je predsednik VDV-a Harald Kraus.

Finansijski uslovi bolji, ali vozača jednostavno nema

Iz ispitivanja koje je među nemačkim autobuskim prevoznicima u javnom sektoru sprovelo krovno udruženje VDV proizlazi da 77 odsto ispitanih računa s velikim porastom potrebe za vozačima do 2030. Istovremeno bi do 2030. godine velik broj vozača mogao da ode u penziju, što bi moglo dodatno da pogorša situaciju sa osobljem.

Kraus je objasnio da je u prošlosti mnogo vozača napustilo prevozničku branšu zbog manjih plata.

- Finansijski uslovi su sada, kada je porasla važnost javnog prevoza, poboljšani, ali jednostavno nedostaje osoblja - rekao je Kraus.

On je naglasio da početnička satnica vozača autobusa u javnom prevozu u saveznoj pokrajini Severnoj Rajni Vestfaliji iznosi 15,60 evra što je, kako je naglasio, bolje nego kod konkurentskih preduzeća.

Nepopunjeno 7.800 radnih mesta

Prema istraživanju, 48 odsto ispitanih firmi navelo je da je manjak vozača trenutno njihov najveći problem. Savez međugradskih i međunarodnih autobuskih prevoznika (DBO) naveo je kako će do 2030. nedostajati 87.000 vozača autobusa, a trenutno je nepopunjeno 7.800 radnih mesta.

Kako je prošle nedelje naglasio nemački ministar rada Hubertus Hajl, Nemačka se i dalje suočava s velikim nedostatkom radne snage. On je najavio dalje podsticajne mere za useljavanje radnika u Nemačku.

Savezna kancelarija za zapošljavanje je početkom meseca objavila da i dalje postoji velika potražnja za stručnim radnicima posebno u zdravstvu, IT sektoru, ali i kad su zanati u pitanju, preneo je „Ineks“ pisanje nemačkih medija.