clear sky
26°C
28.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

GOSPODAR NEBA

NOVI MIG IMA NAUČNOFANTASTIČNO ORUŽJE! Rusi napravili avion kojeg se ZAPAD PLAŠI! (FOTO/VIDEO)

25.03.2024. 16:11
Piše:
Srbija Danas/RT Balkan
MIG-41
MIG-41 / Izvor: Youtube Printscreen/MILITARY TECHNOLOGY

Pored poznatih aviona pete generacije Su-57 koji se već nalazi u operativnoj upotrebi i Su-75 "šahmat" koji je u fazi razvoja, Rusija već uveliko radi i na konstruisanju revolucionarnog borbenog aviona šeste generacije MiG-41, bolje poznatog po oznaci PAK DP.

U pitanju je program razvoja "stelt" letelice koja će služiti kao lovac-presretač, nastao na osnovu MiG-31, kog bi u PAK DP trebalo da zameni nakon pokretanja serijske proizvodnje.

Iako ne postoji puno informacija, budući da se projekat drži u strogoj tajnosti, pojedini ruski eksperti procenjuju da bi prvi let aviona šeste generacije mogao biti obavljen 2025, dok bi uvođenje u operativnu upotrebu usledilo oko 2030. godine.

Glavni izazov za ostvarivanje ovoga jeste razvoj pulsirajućeg eksplozivnog motora koji će pokretati avion, međutim prema navodima određenih medija postoji nekoliko alternativnih opcija ukoliko novi motor ne bude razvijen na vreme. Jedna od njih je ugradnja dvoprotočnog turbomlaznog motora sa dodatnim sagorevanjem sa Su-57 ili R-579-300, kog je razvio MNPK "Sojuz".

Takođe, postoje informacije da MiG radi na razvoju "palubnog aviona sa opcijom vertikalnog poletanja", što bi potvrdilo tezu o ugradnji potonjeg motora, za kog se inače navodi da se konstruiše za obavljanje vertikalnog poletanja i to bez upotrebe pokretljivih mlaznica.

Ova izvanredna karakteristika omogućena je kanalisanjem vazduha motora u posebne cevi usmerene na dole, što treba da dovede do potiska i odvajanja letelice od zemlje. Prema dostupnim podacima, maksimalna brzina novog aviona biće oko 4,3 maha (5.267 km/h), dakle kretaće se supersoničnim brzinama. Do sada najbrži vojni avion (špijunski, ne borbeni), ne računajući pojedine eksperimentalne primerke, američki SR-71 "blekbrd" imao je brzinu od 3,3 maha (3.500 km/h).

Novo naoružanje lovca šeste generacije

Najinteresantnija informacija vezana za ovaj avion, jeste da Rusija radi na razvoju EMP (elektromagnetni puls) topa kojim će PAK DA biti naoružan. Takva vrsta "energetskog" oružja proširiće spektar ciljeva po kojima će novi avion moći da dejstvuje i učiniće ga ozbiljnom pretnjom po sve letelice zapadne proizvodnje.

Osim toga, ugradnjom EMP topa MiG-41 bi uveliko nadmašio borbeni potencijal svih borbenih aviona pete generacije. Dodatno navodi se da je moguća i ugradnja manjeg elektromagnetskog naoružanja, sposobnog za uništavanje svih vrsta besposadnih vazduhoplova.

Integracijom "energetskog" naoružanja, bio bi ispunjen jedan od najznačajnijih kriterijuma potrebnih za borbene avione šeste generacije.

Kao i o samom avionu, za sada nema dovoljno pouzdanih informacija dokle se stiglo sa razvojem pomenutog naoružanja. Međutim poznato je da su ruski konstruktori još 2020. godine napravili i uspešno testirali takve topove, uništivši pritom kopnene ciljeve i bespilotne letelice na udaljenostima od sedam do deset kilometara.

MIG-41
MIG-41 / Izvor: Youtube Printscreen/MILITARY TECHNOLOGY

Osim ovog, može se reći "futurističkog" naoružanja, pretpostavlja da će PAK DP biti opremljen raketama vazduh-vazduh dugog dometa R-37M u sklopu "višenamenskog presretačkog raketnog sistema".

Iako se podrazumeva da će u osnovnoj verziji MiG-41 imati pilota, postoje informacije da će po okončanju razvoja avionom moći da se upravlja i daljinski, čime će se ispuniti još jedan od najvažnijih kriterijuma neophodnih za klasifikovanje aviona kao pripadnika šeste generacije.