clear sky
15°C
15.05.2024.
Beograd
eur
117.1155
usd
108.571
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

PAMET U GLAVU

OVAKO NAM IZVLAČE PARE - Obratite pažnju na ove stvari i nećete nikada platiti NI DINAR VIŠE od onoga što je neophodno

29.04.2024. 10:43
Piše:
Srbija Danas/Glossy
Krađa
Krađa / Izvor: Shutterstock

Dogodilo nam se to mnogo puta – otišli smo u prodavnicu po hleb i jogurt i potrošili 3.000 dinara, a ništa nam od toga što smo kupili nije bilo neophodno. Naravno da to nije slučajno...

Prodavnice žele da zarade novac – i to mnogo, mnogo novca.

Dakle, kada odete u kupovinu planirajući da kupite jednu do dve stvari, a vratite s s punim kesama, to nije slučajnost.

Prodavci su osmilili mnogo kreativnih načina da nas navedu da potrošimo više novca, a iako je ponekad to veoma očigledno, često nismo ni svesni kako se dogodilo da potrošimo pet puta više nego što smo planirali.

Da bismo vam pomogli da kupujete pametnije i trošite manje, pokušali smo da istražimo kakvim se sve strategijama trgovci služe.

Kupovina na veliko

Koliko puta vam se dogodilo da vidite paket od šest boca gaziranog pića i "povuklo" vas da kupite jer piše da je u pitanju velika akcija? Koliko vam je to zaista potrebno? Pijete li zaista gazirane sokove kao vodu? Jeste li primetili da tu često nikakvog sniženja nema?

– Kupci akcije poput "10 komada za 10 dolara" vide kao bolju vrednost i napraviće zalihe čak i ako im taj proizvod uopšte nije potreban – kaže Andrea Voroč, stručnjakinja za uštedu novca.

Velika kolica

Kako ona ističe, kolica u supermarketima su postala "superdimenzionirana" proteklih godina jer kada vidite kolica koja izgledaju prazno poželite da kupujete još kako biste ih napunili. Mozak pomisli da nije uzeli sve što vam treba i imate poterbu da nastavite da punite kolica čak i ako vam ništa nije zaista potrebno.

Zbog toga Voročova preporučuje da se uvek koristi korpa za kupovinu ako ste došli po manje stvari.

Kolica za kupovinu
Kolica za kupovinu / Izvor: Shutterstock

Skupi proizvodi u visini očiju

Jeste li primetili da će, na primer, maslinovo ulje uvek biti tačno tamo gde ne možete da ga ne vidite, dok je jeftinije suncokretovo na poslednjoj polici u supermarketu?

Stručnjak za kupovinu u kompaniji Dollar Sanity Dejvid Bake kaže da to nije slučajno.

Skuplji predmeti su postavljeni tačno tamo gde će vaše oči prvo pogledati – ističe on. – Ako želite najpovoljniju kupovinu, verovatno bi trebalo da se sagnete i pogledate samo dno rafa.

Drugi proizvod u pola cene

Stručnjak za finansije Džon Dalin kaže da se mnogi ljudi toliko fokusiraju na ovaj deo koji se odnosi na "50 posto" sniženja da zaborave da je deo kupovine i jedan proizvod po punoj ceni. To je posebno problem ukoliko vam dva artikla ni ne trebaju zaista, pa je, kaže, "kupovina dva proizvoda trošenje, a kupovina samo jednog nije uopšte povoljnije".

Obmanjujuća ogledala

Sigurno vam se makar jednom dogodili da u kabini u prodavnici izgledate fenomenalno u nečemu, a potom ga kupite, operete, obučete prvi put i... to jednostavno nije to.

Potpuna misterija, zar ne? Ne baš.

– Prodavci koriste izobličena ogledala kako bi kupci izgledali mršavije, znajući da će većina kupiti nešto ako je zadovoljna zbog toga kako izgleda – kaže Andrea Voroč. – Neke prodavnice će i nagnuti ogledalo kako bi odraz bio duži i vitkiji ili će koristiti prigušeno osvetljenje da biste izgledali tamnije.

Srbija Danas/Glossy/TAMARA SORAK RANKOVIĆ/Prenela: T.O.