'Lažni POLISEKSUALAC' u nastavku "Seks i grada": Autori serije napravili užasnu grešku
Preterano forsirana inkluzija nameće razmišljanje da se teme i identiteti uvode samo radi "bodovanja" društvene relevantnosti, a ne iz narativne potrebe.
Nova, treća sezona "I tek tako...", nastavka kultne serije "Seks i grad", donela je brojne zaplete i teme koje odražavaju savremeno društvo.
Četvrta epizoda posebno je privukla pažnju zbog osvetljavanja različitih vidova seksualnosti i porodičnih odnosa, ali i nametnula pitanje o tome koliko je inkluzija u seriji zaista autentična, a koliko prenaglašena.
U centru pažnje ove epizode nalazi se porodica Šarlot Goldenblat (Kristin Dejvis), čiji se priča razvija kroz složene odnose sa decom.
Posebno je interesantna priča o njenoj ćerki Lili (Keti Eng), koja započinje vezu sa mladim baletanom Dijegom (Eliazar Himenez) koji se predstavio kao poliseksualac.
Tokom epizode, otkriva se da Liliin dečko ima i dečka, što unosi dodatnu dinamiku u njihovu vezu i otvara pitanja o savremenim vezama i seksualnim identitetima.
Šta je poliseksualnost?
Poliseksualnost se definiše kao seksualna ili emotivna privlačnost prema osobama različitih rodova i polova, ali ona nije isto što i poliamorija, koja podrazumeva višestruke istovremene romantične odnose.
Iako Liliin partner spominje da ima i dečka, što može ukazivati na poliamornu dinamiku, to ne znači da je poliseksualnost sinonim za poliamoriju.
Autori serije, međutim, u ovom delu zapleta nisu adekvatno razjasnili razliku između poliseksualnosti i poliamorije, te su pomešali dve različite pojave.
Takva greška potencijalno umanjuje autentičnost predstavljanja LGBTQ+ zajednice i odražava površnost u pristupu kompleksnim temama.
Osim ove situacije, serija "I tek tako..." poznata je po pokušajima da bude inkluzivna i da u svom narativu prikaže različite identitete i zajednice.
Ipak, neki gledatelji i kritičari smatraju da je preterano forsirana inkluzija, što ponekad deluje kao da se teme uvode samo radi "bodovanja" društvene relevantnosti, a ne iz narativne potrebe.
Ovakvi momenti izazivaju reakcije koje seriju dovode u pitanje, navodeći da iskrenost i prirodnost treba da budu prioritet pri prikazivanju različitosti.