clear sky
20°C
20.05.2024.
Beograd
eur
117.105
usd
107.8514
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

OPREZ

NOVA PREVARA I KRAĐA - Ako vas zovu sa OVOG BROJA, nemojte se javljati! Obratite pažnju

09.05.2024. 12:13
Piše:
Srbija Danas/Krstarica
Aplikacija
Aplikacija / Izvor: Shutterstock

U poslednje vreme sve je više prijava o uznemirujućim pozivima sa broja 015214662659, upozorava Tellows. Čini se da je to novi oblik telefonske prevare u kojoj kriminalci pokušavaju da pribave lične podatke primaoca pretvarajući se da rade u zdravstvenom osiguranju.

Kada se poziv prihvati, kompjuterski glas pozdravlja pozivaoca sa ponudom da uštedi novac na osiguranju, prenosi Feniks Magazin.

Osoba koja odgovori na zahtev i pritisne „1“ stiže do službenika kol centra koji želi da zatraži lične podatke i pozove ga da promeni zdravstveno osiguranje. Ako se javite u tom trenutku, mogli biste biti kontaktirani iznova i iznova, ponekad sa različitih brojeva.

Princip je jednostavan, pozivni centri koriste računare za biranje brojeva sa sofisticiranim programima koji ne samo da lažiraju brojeve, već i identifikuju potencijalne žrtve. Tehnologija se zove  “call ID spoofing” i namenjena je da olakša prevarantima.

To su takozvani ping pozivi koji testiraju postojanje i reakciju osobe koja se poziva. Cilj prevaranta je da dobiju lične podatke pod pritiskom. U slučaju povratnih poziva, prosleđivanje nakon pritiska na taster „1” može dovesti do visokih dodatnih troškova za pozivaoca.

telefon
telefon / Izvor: Shutterstock

Ovaj oblik prevare predstavlja izazov za potrošače i pružaoce zdravstvenih usluga. To zahteva veću svest i odgovarajuće mere za zaštitu od finansijske i lične štete. Problem ne treba potcenjivati jer se 75 odsto svih poziva navodnih kompanija za zdravstveno osiguranje može klasifikovati kao neželjena pošta ili phishing.

Rešenje je da se ne javite i odmah blokirate broj. Ako pozovete i sumnjate na prevaru, pokrijte i blokirajte broj. U slučaju poziva sa drugih brojeva, nastavite sa blokiranjem i nakon nekog vremena više nećete biti u „bazi podataka“ jer niste lakoverna žrtva.

Srbija Danas/Krstarica/A.J./Prenela: T.O.