Životna priča Dajane Kiton: Volela je ova 3 POZNATA MUŠKARCA, od jednog se NIKAD NIJE OPORAVILA
Dajana Kiton, američka glumica i rediteljka, napustila nas je večeras u 79. godini.
Uvek je govorila da se u svojim 70-im godinama osećala slobodno i ispunjeno, a to je pokazivala svakim svojim pojavljivanjem u javnosti!
Za svoj doprinos filmskoj umetnosti 8. juna 2017. godine primila je prestižnu nagradu za životno delo od Američkog filmskog instituta — priznanje koje je tokom 45 godina postojanja dobilo samo devet žena, među kojima su Barbra Strejsend, Džejn Fonda i Meril Strip.
Kiton je tokom svoje karijere snimila pedesetak filmova, među kojima su legendarna trilogija „Kum“ i „Annie Hall“, film koji je Vudi Alen snimio inspirisan njom. Rođena kao Dajan Hol 5. januara 1946. u Los Anđelesu, bila je najstarije dete domaćice i talentovane amaterske fotografkinje Doroti Din Kiton i inženjera i trgovca nekretninama Džona Njutona Džeka Hola. Njene sestre Robin i Dori, kao i brat Rendi, zvali su je odmalena Eni.
Detinjstvo i odrastanje
Iako je kao dete patila od kompleksa da nije dovoljno lepa, Dajana je oduvek želela da postane poznata. Uživala je kada je imala publiku — pevala je u horu, bila članica debitantskog kluba, urednica školskih novina i navijačica fudbalskog tima. „Moj brat je pisao pesme, Robin je lepo pevala, Dori je bila vrlo bistra, a ja sam samo bila smešna. Najčešće su govorili da sam ‘slatka devojčica’, što me je jako uzrujavalo. Nisam želela da budem slatka, nego predivna i glamurozna poput Odri Hepbern“, pričala je glumica.
Prvi zvezdani trenutak doživela je još u srednjoj školi izvođenjem pesme „Mata Hari“ u mjuziklu „Little Mary Sunshine“. Tada je prvi put videla oca kako sa suzama u očima govori: „To je moja ćerka“. Bila je veoma bliska s majkom, koja je kasnije obolela od Alchajmerove bolesti, i upravo joj je posvetila memoare „Then Again“, objavljene pre šest godina.
Zdravstveni problemi
U svojim memoarima Kiton je otvoreno govorila o borbi s poremećajem u ishrani i pritisku da bude savršena: skrivala se po kupatilima, povraćala da ne bi dobila na težini, sve dok njeno zdravlje nije počelo da trpi. Na Alenov savet posetila je psihoterapeuta, a stanje joj se popravilo nakon šest meseci. Vudi Alen, s kojim je imala romansu, ostao je jedan od njenih najbližih prijatelja i inspiracija za mnoge filmske trenutke, posebno u „Annie Hall“.
Ljubavni život Dajane Kiton
Njeni ljubavni odnosi, međutim, bili su raznoliki i često u fokusu javnosti. Prva velika strast bila je Vudi Alen, kog je upoznala 1968. na probama za njegov mjuzikl „Sviraj to ponovo, Sem“. Njihova veza bila je strastvena i inspirativna, ali turbulentna, a Kiton je kasnije priznala da je Alen bio jedan od najdisciplinovanijih i najtalentovanijih ljudi koje je upoznala.
Nakon Alena, u njen život ušao je Al Paćino, koji ju je opčinjavao tokom snimanja trilogije „Kum“. Njihova veza bila je intenzivna, s prekidima i mirenjima, ali je trajala godinama i ostavila dubok trag u njenom životu i karijeri. Kiton je priznala da su za nju najlepši trenuci vezani upravo za Paćina — od prvog susreta u baru „O’Neals“ do scena u filmu, koje su joj ostale u sećanju kao primer snage i karizme glumca.
Kasnije, Voren Biti postaje njen dugogodišnji partner. Njegova podrška u životu i poslu pomogla joj je da istraži nove talente, od uređenja enterijera do preprodaje nekretnina, a njihova veza bila je stabilnija i mirnija u odnosu na ranije strasti. Kiton je uvek isticala da su ove veze oblikovale njen život i karijeru, ali da je njena sreća i mir uvek zavisila od njene nezavisnosti i snage.
Usvajanje dece i majčinstvo
Kao majka, usvojila je dvoje dece — Dekster i Djuka — i često je isticala koliko joj je roditeljstvo promenilo život, učinilo je kompletnom i pomoglo da prevaziđe strahove. U svojim poslednjim intervjuima govorila je o miru koji je pronašla u životu, o sreći i ljubavi koju je delila sa decom.
Dajan Kiton je večeras preminula, ostavljajući za sobom bogatu filmsku ostavštinu, ali i sećanje na život pun strasti, ljubavi i autentičnosti.
Njena karijera, snaga i nezavisnost učinile su je ne samo filmskom legendom, već i ikonom slobode i stila, dok njeni ljubavni i porodični odnosi svedoče o ženi koja je živela život po svojim pravilima, ali sa dubokim osećajem ljubavi i posvećenosti.