Skip to main content
štitna žlezda

Važan je za ZDRAVLJE ŠTITNE ŽLEZDE: Nedostatak JODA izaziva GOJAZNOST i UMOR, ima ga u ovim NAMIRNICAMA

Foto: Profimedia
Uvrstite ih u ishranu povremeno...

Jod je važan mineral koji putem ishrane svakodnevno treba unositi u organizam. Ovaj mineral je neophodan za pravilno funcionisanje štitne želzde, odnosno utiče na proizvodnju tiroidnih hormona koji imaju važnu ulogu u celom telu. Nedostatak joda izaziva oticanje štitne žlezde, odnosno dolazi do oboljenja koje se naziva hipotireoza.

Simptomi koji se javljaju kod hipotirioze najčešće su umor, slabost mišića i naglo gojenje, otečeno lice, glavobolja, pospanost, depresivno raspoloženje, nizak pritisak, opadanje kose i suva koža.

UNIŠTAVA BAKTERIJE U GRLU: Ova HRANA GREJE, jača organizam, DEZINFIKUJE i oporavlja

UNIŠTAVA BAKTERIJE U GRLU: Ova HRANA GREJE, jača organizam, DEZINFIKUJE i oporavlja

Glumica SMRŠALA 25 KILOGRAMA posle POROĐAJA: Nikada NE JEDE ove namirnice, VITKA je, a IMUNITET joj je JAK

Glumica SMRŠALA 25 KILOGRAMA posle POROĐAJA: Nikada NE JEDE ove namirnice, VITKA je, a IMUNITET joj je JAK

 Kako biste sprečili deficit joda i sačuvali zdravlje štitne žlezde, važno je da redovno jedete namirnice koje sadrže jod:

Bakalar - sadrži malo masti i kalorija, a bogata je mineralima i nutrijentima, uključujući jod.

Mlečni proizvodi - istraživanja pokazuju da jedna šolja mleka zadovoljava polovinu naše dnevne potrebe za jodom, a isto važi i za jogurt. Kada su u pitanju sirevi, najviše joda ima švapski sir.

Sirova hrana
Foto: Profimedia

Jodirana so - 1/4 kašičice jodirane soli sadrži 71 mcg joda, što je polovina od dnevne potrebe organizma za jodom. Međutim, so sadrži i natrium koji može biti rizičan po zdravlje bubrega i krvni pritisak, pa je važno da budete oprezni sa njegovom upotrebom.

Tuna - sadrži malo kalorija, bogata je proteinima, jodom, kalijumom, gvožđem i vitaminom B.Tuna je dobar izvor omega 3 masnih kiselina, što je čini odličnom namirnicom u prevenciji srčanih oboljenja. 

Jaja - predstavljaju odličan izvor proteina, zdravih masnoća i savršene kombinacije vitamina i minerala. Jod se nalazi u žumancetu.

jaja
jaja
Foto: Profimedia

Suve šljive - bogate su vlaknima, vitaminom K i A, kalijumom i gvožđem. Takođe, suve šljive predstavljaju odličan izvor joda, pa se često preporučuju veganima kako bi nadoknadili unos joda u organizam.

 

Vremenska prognoza
Clear sky
16 Beograd