Skip to main content
devojke

STVARAJU SALO NA STOMAKU, GOJE: Ovo su NAJGORE namirnice koje možete da izaberete ZA DORUČAK

Foto: Profimedia
Kafu izbegavajte ukolikio je ovako pripremljena...

Doručak nam daje energiju i snagu za ceo dan, pokreće naš sistem, varenje pa čak i imunitet, ali ako unesemo pogrešne namirnice napravićemo štetu. 

Postoje namirnice koje nutricionisti nikada ne jedu za doručak, ali i čitave grupe namirnica koje bi trebalo izbegavati. Posebno su loše ukoliko već imate naslage na stomaku.

- Doručak je važan za smanjivanje obima stomaka, jer čim ujutru pokrenemo metabolizam, smanjujemo rizik od gojenja i gojaznosti. Morate paziti i na namirnice koje izazivaju nadimanje, gde će vam doručak biti od velike pomoći - rekla je dr Lori Rajt, nutricionistkinja.

ELIMINIŠU JESENJI UMOR I PODIŽU ENERGIJU: Najzdraviji ČAJEVI za ovu sezonu, izbegavajte ovu GREŠKU prilikom PRIPREME

ELIMINIŠU JESENJI UMOR I PODIŽU ENERGIJU: Najzdraviji ČAJEVI za ovu sezonu, izbegavajte ovu GREŠKU prilikom PRIPREME

Dobro pogledajte njeno lice! Možete li da poverujete da je već BAKA i da ima UNUČE! "Svi misle da mi je to ćerka..."

Dobro pogledajte njeno lice! Možete li da poverujete da je već BAKA i da ima UNUČE! "Svi misle da mi je to ćerka..."

Preskačete doručak

Ako ne unesete proteine ujutru, i celog jutra funkcionišete na kafi i suzbijate glad, ne činite sebi uslugu. Ljudi koji preskaču doručak kasnije se prejedaju.

- Ljudi koji jedu doručak unose mnogo više vlakana, koji su prirodni suzbijač apetita. Dakle, ne samo da će vas dobar doručak zasititi, već će pametno odabrane namirnice omogućiti da tokom dana jedete manje - rekla je dr Rajt.

Devojka pije mleko
Devojka pije mleko
Foto: Profimedia/ilustracija

Jedete doručak prebrzo

Može dovesti do nadimanja, jer varenje počinje u ustima, žvakanjem i mešanjem hrane s pljuvačkom. Ako niste dobro sažvakali, već "progutali" doručak, možete da očekujete stomačne probleme i gojenje.

Ne unosite proteine

- Ključni su za osećaj sitosti i stabilizovanje šećera u krvi. Uzmite jaja ili čak avokado, kako biste uneli proteine - savetuje dr Rajt.

Kupujete proizvode sa smanjenim sadržajem masti

Znajte da je ta mast nadoknađena ugljenim hidratima, da bi namirnica imala teksturu, gustinu i ukus koje inače daje masnoća. Posebno pazite na mlečne proizvode i pecivo. Mogu biti prepuni šećera i drugih ugljenih hidrata, i ako uz to ne unesete proteine, bićete vrlo brzo opet gladni, a nećete uneti potrebne nutrijente. Pročitajte i istinu o jogurtu koji pijemo uz pecivo!

Pecivo
Foto: Profimedia/ilustracija

Pijete kafu sa šećerom

Ako pijete slatku kafu, ponekad i umesto doručka računajući da će vam šećer dati energiju, znajte da ćete biti gladni i pre nego što stignete do kancelarije. Šećer unet na ovaj način napraviće brzi skok vrednosti šećera u krvi, a posle naglog skoka ide nagli pad, osećaj nervoze, manjka energije, pa čak i glavobolja.

 

Vremenska prognoza
Clear sky
20 Beograd