Skip to main content
leblebije

Samo JEDNA ŠAKA ove namirnice OPORAVLJA ORGANIZAM, snižava pritisak, čuva kosti, podstiče MRŠAVLJENJE

Foto: Youtube printscreen/Hrana i Vino SR
Definitivno je treba konzumirati češće...

Ova mahunrka je jedan od najboljih izvora proteina, vlakana, B6 vitamina, gvožđa i magnezijuma. Leblebija je mahunarka iz porodice bobova i ima neverovatne nutritivne vrednosti. Prepuna je belančevina i sadrži toliko vlakana da stvara osećaj sitosti i po nekoliko sati.

Bogata je antioksidansima, gvožđem, magnezijumom, kalijumom i vitaminima A,E i C. I kuvana leblebija ima dvostruko više gvožđa od iste količine mesa. Takođe, sadrži i veliku količinu proteina. Iz tog razloga se preporučuje trudnicama i tokom menstruacije.

Kada je reč o biohemijskom sastavu leblebije, osušeno zrno ove mahunarke sadrži 23 % belančevina, 53 % ugljenih hidrata, 4-5 % biljnog ulja, 3-5 % celuloze i 3 % mineralnih materija.

PREMINUO POZNATI MUZIČAR: Kolege i prijatelji se OPRAŠTAJU, njegov doprinos muzici je ogroman

PREMINUO POZNATI MUZIČAR: Kolege i prijatelji se OPRAŠTAJU, njegov doprinos muzici je ogroman

RAZVELA SE, IZGUBILA BEBU DAN PRED ROĐENDAN Naša pevačica je prošla kroz teške trenutke: "Svaki dan se pitaš zašto"

RAZVELA SE, IZGUBILA BEBU DAN PRED ROĐENDAN Naša pevačica je prošla kroz teške trenutke: "Svaki dan se pitaš zašto"

Evo zašto leblebije morate da uvrstite u ishranu:

Izbacuje toksine i pomaže u mršavljenju

Zahvaljujući vlaknima koje sadrži u velikim količinama, leblebije su odlične za podsticanje mršavljenja. Osim toga, ukoliko ih redovo jedete, izbacićete sve nakupljene toksine iz creva i jetre.

Čuvaju zdravlje kostiju

Gvožđe, fosfati, kalcijum, magnezijum, mangan, cink i vitamin K koji se nalaze u leblebiji doprinose zdravlju i jačini kostiju. Ipak treba biti oprezan kad su u pitanju ovi minerali jer previše fosfora, a premalo kalcijuma može rezultirati slabljenjem kostiju.

Snižavaju krvni pritisak

Jedna od najvažnijih promena koje treba da usvojite da biste snizili pritisak jeste da jedete namirnice koje su siromašne natrijumom, a upravo takva je leblebija. Pored toga tu je kalijum koji je jednako važan za normalizaciju krvnog pritiska. Pečene leblebije možete kupiti u prodavnicama zdrave hrane, ali ih možete i sami skuvati.

Evo kako:

Pre kuvanja je neophodno da ih potopite u vodu u kojoj će odstojati minimum 8 sati. Nakon tog ih prebacite u šerpu, prelijte vodom i kuvajte oko 40 minuta na tihoj vatri sa poklopcem, ili 20 minuta u ekspres loncu.

 

Vremenska prognoza
Clear sky
20 Beograd