clear sky
28°C
22.06.2024.
Beograd
eur
117.0612
usd
109.1887
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Pospešite lučenje serotonina na jednostavan i prirodan način

12.02.2018. 16:54
sreća
sreća / Izvor: Profimedia

Radujte se svaki dan.

Kada dođe do disbalansa serotonina u našem telu, dolazi do pojave depresije i ostalih poteškoća u ponašanju. 

POPRAVLJA RASPOLOŽENJE: Ovaj dečak je pravi veseljak, igra kraj bazena KAO LUD! (VIDEO)

Serotonin se stvara u mozgu, u pinealnoj žlezdi koju nazivaju i trećim okom, odnosno centrom naše duše.

Ovaj hormon je neurotransmiterska hemikalija koja reguliše mišićne kontrakcije, reguliše telesnu temperaturu, apetit i osećaj bola, a upravlja i našim ponašanjem, krvnim pritiskom i disanjem.

Njegov nedostatak odgovoran je i za nemogućnost oslobađanja uma od negativnih misli, za nezainteresovanost za ljubav i seks, a može da bude i krivac za smanjenu mogućnost da neku osobu ili neki događaj izbacite iz glave.

sreća
sreća / Izvor: Profimedia

Postoji nekoliko efikasnih načina kako da povećate nivo hormona sreće:

Više svetlosti

Boravak na suncu je idealno rešenje. Mada, ako sunca nema, trebalo bi dobro osvetliti prostor u kome boravite.

Pazite na držanje

Pognuto držanje kod ljudi izaziva osećaj manje vrednosti, iako toga mnogi nisu svesni. Uz to, nivo hormona sreće se smanjuje što je uvod u nove probleme. Ispravite se, tako ćete se osećati samopouzdanije, a samim tim i srećnije.

hrana
hrana / Izvor: Profimedia

Hrana je veoma važna

Složeni ugljikohidrati bogati su triptofanom - aminokiselinom koja je zaslužna za regulaciju proizvodnje serotonina. U složene ugljikohidrate spadaju: testenina, pirinač, hleb, žitarice, krompir i grašak.

Nedostatak triptofana dovodi do lošeg raspoloženje i do osećaja teskobe. Stručnjaci savetuju da je umesto prženih kompira, bolje jesti piletinu, jaja, banane ili orahe.

Pevanje je od velike koristi

Prema nekim istraživanjima, pevanje u grupi ljudi u telu podstiče oslobađanje hormona sreće i hormona ljubavi - serotonina i oksitocina. Ako nemate s kim, pevajte sami, sigurno ćete se osećati bolje.

Fitnes
Fitnes / Izvor: Profimedia

Redovna fizička aktivnost

Koliko god bili u gužvi, možete odvojiti 20 minuta dnevno za vežbanje, ako to zaista želite. Fizička aktivnost uveliko doprinosi dobrom raspoloženju, a i zdravlju uopšte.

Spavajte dovoljno

Kvalitetan san je neophodan za proizvodnju hormona sreće, pa pazite na to kako i koliko spavate. Važno je da se budite odmorni kako bi mogli pravilno da funkcionišete.

Momenti koji donose najlepše osećaje na svetu!
Momenti koji donose najlepše osećaje na svetu! / Izvor: Profimedia

Dodatni saveti

Šetnja po prirodi na svežem vazduhu doprinosi osećaju opuštenosti i sreće kao i druženje sa prijateljima. Sreću u vama pojačaće i bavljenje hobijima, slušanje muzike ili čitanje neke dobre knjige.

Imajte na umu da se povećanjem serotonina, povećava nivo dobrog raspoloženja, ali je i dobro raspoloženje zaslužno za proizvodnju hormona sreće u našem telu. Ove dve stvari su tesno povezane, jedna bez druge jednostavno ne mogu.