clear sky
24°C
05.06.2024.
Beograd
eur
117.0943
usd
107.3177
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

DA SE SMRZNEŠ KOLIKO JE DOBAR! Novi Lambordžini koncept je pravo futurističko ludilo! (FOTO)

07.11.2017. 19:31
Lambordžini (Treći milenijum)
Lambordžini (Treći milenijum) / Izvor: Foto: Facebook printscreen/Sergej Mihajlović

Pala nam je vilica!

Lambordžini je predstavio svoj novi koncept automobil koji nosi naziv “Terzo Millennnio” i koji poseduje futurističku tehnologiju (na primer, karoserija je u isto vreme i baterija).

Italijanski proizvođač superautomobila je u saradnji sa najvećim umovima MIT Univerziteta u Bostonu napravio svoj potpuno novi, inovativni, koncept automobil, nazvan “Terzo Millennio” što je u prevodu znači “Treći milenijum”. Kao rezultat te saradnje nastao je električni automoBil koji ukazuje na to u kom pravcu se kreće dizajn i inženjering kompanije, a izvršni direktor Lambordžinija je ovu saradnju nazvao “važnim korakom ka budućnosti sportskih superautomobila u trećem milenijumu”. U saradnji sa MIT Univerzitetom razvijeni su i napredni sistemi za skladištenje energije.

Na prvi pogled, rezultat je zaista spektakularan. Terzo Millennio je do srži performantni automobil, sa ultra lakom karoserijom koja je veoma aerodinamična, i koji ima dovoljno mesta samo za vozača i suvozača. Dizajn je veoma sličan Aston Martinovom Valkyrie projektu, pa u karoseriju postoje otvori koji omogućavaju vazduhu da lakše "klizi" uz automobil. Budući da će se elekrični motori naći na svakom od četiri točka, dizajneri su imali veću slobodu nego što bi je imali da je reč o automobilu sa tradicionalnim pogonom. 

Zapravo, ništa nije tradicionalno u vezi sa ovim konceptom. Naime, on poseduje karoseriju koja je izrađena od ugljenikovih vlakana, s tim što je tu i tehnologija koja automobilu omogućava da popravlja sam sebe, a u isto vreme, karoserija je i baterija koja napaja električne motore. To je posledica toga što postoji želja da automobil ne bude samo brz i da ima puno snage, već i da može brzo da se napuni, te da se produži vek trajanja same baterije. Upravo to je postignuto na taj način što su u panele ugrađene nano cevi, male baterije koje mogu da se oblikuju i koje su dovoljno tanke da stanu između slojeva karoserije, a da istovremeno snabdevaju automobil velikom količinom energije. Uprkos tome što ceo automobil postaje jedan veliki akumulator. Struktura od ugljenikovih vlakana će omogućiti da on i dalje ima malu težinu.

Naravno da postoji briga da karoserija koja je izrađena u potpunosti od ugljenikovih vlakana može da počne da puca i da se lomi, posebno kada kroz nju protiče velika količina energije pri velikim brzinama. Odgovor Lambordžinija i MIT stručnjaka na to jeste tehnologija koja će omogućiti ugljenikovim vlaknima da se sama popravljaju. Automobil će imati sistem za monitoring koji će mu omogućiti da otkrije sve pukotine ili oštećenja na karoseriji, a ukoliko se one otkriju, automobil će popraviti sam sebe uz pomoć mikro kanala kroz koje će prolaziti hemikalije koje mogu da proprave strukturu, što ovaj koncept čini izvanrednim.

Terzo Millennio je rezultat zajedničkog rada nekih od najvećih inženjerskih umova današnjice, kojima je data potpuna sloboda prilikom dizajniranja superautomobila budućnosti. Međutim, ovo je samo koncept, a ne prezentacija o tome kako će sledeći model Lamborghinija zapravo izgledati. Što se tiče toga kada će biti moguće konstruisanje ovakvog automobila, teško je reći, ali neke komponente i tehnologija bi uskoro mogle da se konstruišu. Drugim rečima, još puno posla je pred onima koji će stvarno konstruisati automobile budućnosti, ali jedno je sigurno, budućnost superautomobila će biti električna.