clear sky
23°C
02.05.2024.
Beograd
eur
117.1117
usd
109.3684
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Ovo je 5 stvari koje NIKADA ne smete raditi na MOTORU

19.04.2024. 07:01
Piše:
Srbija Danas/Marija Bogdanović
Čovek na motoru
Čovek na motoru / Izvor: Profimedia/ilustracija

Vrlo je dobro poznato da motori, uopšteno, ne spadaju u bezbedna vozila, pogotovo ukoliko pitate majke vozača dvotočkaša. Međutim, nekada ih takvim dodatno čine "sitne" greške koji vozači verovatno prave nesvesno.

Nakon što ste se udobno smestili na svoj motocikl, na par stvari u vožnji treba obratiti pažnju. Za Vas smo izdvojili pet stvari koje nikada ne smete raditi ukoliko vozite motor.

KAČENJE NA UPRAVLJAČ

Ukoliko vozite dvotočkaša, znate da se pri krivinama koristi kontra upravljanje - okreni levo da ideš desno. Da biste imali kontrolu nad mašinom, morate da savijete ruke u laktovima i olabavite stisak.

Vozači se često, zamoreni nepravilnim držanjem, "okače" na upravljač, pogotovo na sportskim modelima. Preterano naslanjanje na volan destabilizuje motor, i može da prouzrokuje ono što je u moto svetu poznato kao "death wobble", odnosno smrtno talasanje. 

Iz tog razloga, ne smete voziti ispruženih i stisnutih ruku.

Ukoliko upravljač držite nežno, pritisak možete dodati onda kada to želite i da lakše kontrolišete motocikl. Dvotočkošasi će se sami stabilizovati kada ne želite da im promenite putanju.

Nepravilno držanje
Nepravilno držanje / Izvor: Youtube printscreen/ @MOTOPILOT6

NAGLO KOČENJE U KRIVINI

Pneumatici su elastični i prijanjaju na put, međutim ukoliko na njih naglo nanesete pritisak gume postanu tvrde i klize. 

Kočnicu treba pritisnuti pre ulaska u krivinu i potom je lagano pustiti. 

Na taj način, niste naglo naneli pritisak i možete dodatno zakočiti ukoliko je to potrebno.

ISTOVREMENO DODAVANJE GASA I NAGINJANJE U KRIVINI

Gas na motociklima dodaje se pri izlasku iz krivine. Manje iskusnim vozačima se dešava da to urade pri naginjanju na ulasku u krivinu. 

Gas treba dodati tek pošto ste zauzeli adekvatnu nagnutu poziciju u krivini.

VOŽNJA BEZ ZNANJA U KAKVOM STANJU JE MOTOR

Ukoliko neko vreme niste vozili svoj motor, ili ste uzeli novi, sve što treba je da obavite kratku ali veoma značajnu proveru.

Proverite kočnice, nožne klinove, lanac ali i stanje pneumatika. Za ovu proveru neće Vam trebati ni jedan ceo minut, a može da Vam "sačuva glavu".

Lanac na motoru
Lanac na motoru / Izvor: Youtube printcreen/ @MikeonBikes

TEŽNJA DA SUSTIGNETE BRŽE VOZAČE NA PUTU

Iskusni vozači mogu biti veoma brzi, i ukoliko vozite sa njima, naći ćete se iza njih. Nije pametno voziti većom brzinom od one koja Vam prija. Bolje je sustići ih na krajnjoj destinaciji, nego juriti i ugroziti svoju bezbednost.

Osim tehničkih grešaka koje tada možete napraviti, vrlo verovatno je da biste se uspaničili i pogoršali situaciju. 

Vozite pažljivo!