Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Ово је 5 ствари које НИКАДА не смете радити на МОТОРУ

19.04.2024. 07:01
Пише:
Србија Данас/Марија Богдановић
Čovek na motoru
Човек на мотору / Извор: Профимедиа/илустрација

Врло је добро познато да мотори, уопштено, не спадају у безбедна возила, поготово уколико питате мајке возача двоточкаша. Међутим, некада их таквим додатно чине "ситне" грешке који возачи вероватно праве несвесно.

Након што сте се удобно сместили на свој мотоцикл, на пар ствари у вожњи треба обратити пажњу. За Вас смо издвојили пет ствари које никада не смете радити уколико возите мотор.

КАЧЕЊЕ НА УПРАВЉАЧ

Уколико возите двоточкаша, знате да се при кривинама користи контра управљање - окрени лево да идеш десно. Да бисте имали контролу над машином, морате да савијете руке у лактовима и олабавите стисак.

Возачи се често, заморени неправилним држањем, "окаче" на управљач, поготово на спортским моделима. Претерано наслањање на волан дестабилизује мотор, и може да проузрокује оно што је у мото свету познато као "death wobble", односно смртно таласање. 

Из тог разлога, не смете возити испружених и стиснутих руку.

Уколико управљач држите нежно, притисак можете додати онда када то желите и да лакше контролишете мотоцикл. Двоточкошаси ће се сами стабилизовати када не желите да им промените путању.

Nepravilno držanje
Неправилно држање / Извор: Youtube printscreen/ @MOTOPILOT6

НАГЛО КОЧЕЊЕ У КРИВИНИ

Пнеуматици су еластични и пријањају на пут, међутим уколико на њих нагло нанесете притисак гуме постану тврде и клизе. 

Кочницу треба притиснути пре уласка у кривину и потом је лагано пустити. 

На тај начин, нисте нагло нанели притисак и можете додатно закочити уколико је то потребно.

ИСТОВРЕМЕНО ДОДАВАЊЕ ГАСА И НАГИЊАЊЕ У КРИВИНИ

Гас на мотоциклима додаје се при изласку из кривине. Мање искусним возачима се дешава да то ураде при нагињању на уласку у кривину. 

Гас треба додати тек пошто сте заузели адекватну нагнуту позицију у кривини.

ВОЖЊА БЕЗ ЗНАЊА У КАКВОМ СТАЊУ ЈЕ МОТОР

Уколико неко време нисте возили свој мотор, или сте узели нови, све што треба је да обавите кратку али веома значајну проверу.

Проверите кочнице, ножне клинове, ланац али и стање пнеуматика. За ову проверу неће Вам требати ни један цео минут, а може да Вам "сачува главу".

Lanac na motoru
Ланац на мотору / Извор: Youtube принтцреен/ @MikeonBikes

ТЕЖЊА ДА СУСТИГНЕТЕ БРЖЕ ВОЗАЧЕ НА ПУТУ

Искусни возачи могу бити веома брзи, и уколико возите са њима, наћи ћете се иза њих. Није паметно возити већом брзином од оне која Вам прија. Боље је сустићи их на крајњој дестинацији, него јурити и угрозити своју безбедност.

Осим техничких грешака које тада можете направити, врло вероватно је да бисте се успаничили и погоршали ситуацију. 

Возите пажљиво!