clear sky
16°C
22.05.2024.
Beograd
eur
117.1131
usd
107.829
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

HJUNDAI RADI U TAJNOSTI: Ovo niko od njih nije očekivao

26.07.2017. 15:13
Piše:
Srbija Danas/Vrele gume
Hjundai
Hjundai / Izvor: Foto: Youtube printscreen

Opa...

Ako do revolucije u tehnologiji baterija i dođe, do 2025. godine bi ostalo samo oko 10% automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. 

Po mišljenju mnogih, kompanija Hyundai Motor Group je prilično konzervativna kada je u pitanju usvajanje novih tehnologija vezanih za alternativna goriva. Umesto fokusiranja na jedan koncept, oni investiraju u širu strategiju, od hibrida, preko plug-in hibrida, električnih vozila do modela koji koriste vodonične gorive ćelije, odnosno, sede na više od jedne stolice. 

Po Li Ki-Sangu, višem potpredsedniku Hyundai Motor kompanije, ukoliko dođe do revolucije u tehnologiji baterija, 2025. godinu ćemo dočekati sa 90% električnih automobila na tržištu. Po njegovom mišljenju, konvencionalne litijum-jonske baterije (sa tečnim elektrolitima) navodno polako gube bitku.

ZABORAVIO JE KLJUČ U KOLIMA: Nećete verovati kako je otvorio auto! (VIDEO)

Hyundai Motor fabrika u Kina
Hyundai Motor fabrika u Kina / Izvor: Profimedia/ilustracija

Jedna od mnogobrojnih novih tehnologija koja najviše obećava po korejskoj kompaniji, jeste tehnologija čvrste baterije (litijum-sumporne ili litijum-vazdušne ćelije). Ostaje samo da se vidi da li će te baterije moći da se nađu u tržišno prihvatljivom formatu. Li Ki-Sang očekuje tehnološki proboj između 2020. i 2025. godine, koji će dodatno razjasniti da li će evolucija litijumskih baterija predstavljati budućnost.

Ukoliko ne dođe do pojavljivanja nove tehnologije, investicije u gorive ćelije onda neće biti stopirane, bar ne što se Hyundai-ja tiče. U naredne 3 godine, Hyundai planira lansiranje deset hibrida, osam plug-in hibrida, osam električnih modela i dva modela sa gorivim ćelijama.

Međutim, što se kupaca tiče, tehnologija uopšte ne mora da ode predaleko u odnosu na ono što postoji danas, bar ne kada je reč o gustini trenutnih baterija. Niko ne zahteva da ćelije budu gušće, već se zahteva da baterije budu jeftinije. 

Naime, list Korea Herald je nedavno objavio vest da Hyundai razvija sopstvene baterije, i da su već uspostavljena proizvodna postrojenja. Svakako će biti interesantno videti da li će Hyundai usavršiti tehnologiju čvrstih baterija, odbaciti gorive ćelije i hibride i na kraju postati konkurent Samsung ili LG kompanijama.

HIT! Baka od 79 godina vozila besni Porše 240 na sat! A tek njeno objašnjenje...