clear sky
18°C
02.06.2024.
Beograd
eur
117.1015
usd
108.2069
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

IPAK ULAZE U TREND: Sledeći BMW-i M3 i M4 verovatno električni, uz simuliranje menjača

24.07.2023. 09:28
Piše:
Srbija Danas/ AutoBlog
BMW
BMW / Izvor: Profimedia

Često voze i trkačkim stazama.

BMW, kao i većina proizvođača, trenutno prolazi kroz fazu prilagođavanja svog asortimana da bi u njega "stalo" što više električnih modela. Elektrifikaciju će tako doživeti i kultna M serija.

OGROMAN HENDIKEP: Problemi u snabdevanju mikoprocesorima su na izmaku

OGROMAN HENDIKEP: Problemi u snabdevanju mikoprocesorima su na izmaku

ŠKODA PRIKAZALA NOVI SUPERB: Prva koja će ponuditi pomoć pri skretanju i raskrsnici (VIDEO)

ŠKODA PRIKAZALA NOVI SUPERB: Prva koja će ponuditi pomoć pri skretanju i raskrsnici (VIDEO)

PROFIT PRE ELEKTRIFIKACIJE: McLaren zna prioritete

PROFIT PRE ELEKTRIFIKACIJE: McLaren zna prioritete

Elektrifikacija automobila će, u skladu s propisima u Evropi i većem delu sveta, narednih godina biti glavna tema, a proizvođači će morati da odluče koje modele će ugasiti i zameniti potpuno novima, a koje elektrifikovati. Slične probleme ima i BMW sa svojom M serijom, sportskim automobilima koje oduvek krasi moćan zvuk i visoke performanse, pa su s vremenom postali omiljeni među kupcima. Elektrifikacija će morati da dođe i do njih, a u BMW-u su odlučili i kada će se do dogoditi.

Naime, njihova politika je da svaka verzija s oznakom M mora da bude moćnija od prethodne. Dakle, ako električni pogoni omoguće da već sledeća varijanta bude jača od postojeće, modeli M3 i M4 mogli bi da se pojave, isključivo na električni pogon, tokom 2027. ili 2028. godine. Ako električni pogoni ne ponude takav napredak, bavarska kompanija će se odlučiti na novu generaciju benzinaca. Isto tako, sigurno je da BMW neće istovremeno nuditi električne i klasične M modele, ali i da neće nuditi hibride – potvrdio je sve to šef BMW-ovog M odeljenja Frank van Meel.

Izneo je u razgovoru za portal WhichCar i jednu zanimljivost. Inženjeri već sada istražuju da li ima smisla simulirati menjač, tj. osećaj promene brzina, zvukove i vibracije koji pritom nastaju – u novim električnim modelima.

Naime, vozači modela M3 i M4 njima često voze i trkačkim stazama, kada ne gledaju na brzinomer, već se oslanjaju isključivo na ostala čula kako bi dobili osećaj za to što automobil radi te kada je na svom "limitu". Prelaskom na električne pogone to bi moglo da nestane, pa zato možda u nove modele ugrade simulaciju menjača i klasičnog pogona, sve kako bi vozačko iskustvo ostalo slično postojećemu.