scattered clouds
21°C
23.06.2024.
Beograd
eur
117.0612
usd
109.1887
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Poznato je da ne treba da se čeka da se uključi rezerva: Stručnjaci otkrivaju kada je najbolje da se natoči gorivo

17.04.2024. 18:59
Piše:
točenje goriva
točenje goriva / Izvor: Profimedia

U Nemačkoj rizikujete da platite kaznu ukoliko na auto-putu ostanete bez goriva.

Ukoliko želite da izbegnete da ostanete na putu usled gužve u saobraćaju bez goriva, vozači bi trebalo da natoče gorivo na vreme.

Prema preporukama nemačkog ADAC-a, najbolje je to učiniti kada je rezervoar na četvrtini punjenja. U svakom slučaju, vozači ne bi trebalo da čekaju da se uključi rezerva, upozoravaju iz auto-kluba.

- Mreža benzinskih pumpi uglavnom je svuda veoma dobro razvijena, tako da uz malo zdravog razuma i pravovremeno točenje goriva ne bi trebalo biti problema - objašnjavaju iz ADAC-a, posebno misleći na mrežu pumpi u Nemačkoj.

Takođe, ne smete nositi više od deset litara goriva van rezervoara u automobilu - čak i ako je dozvoljeno znatno više: rezervni kanister u putničkom automobilu može imati do 60 litara, a najviše 240 litara.

- To nije samo potencijalni rizik od požara u slučaju saobraćajne nesreće - tvrdi ADAC.

- Štetni gasovi iz plastičnog rezervoara goriva takođe mogu ući u unutrašnjost - objašnjavaju.

Ako je moguće, kanister bi bilo najbolje smestiti u gepek - što dalje od putnika. Takođe, gorivo ne sme biti skladišteno u bocama s vodom ili drugim potpuno neprikladnim posudama.

Svako ko se ipak nađe na putu s praznim rezervoarom mora preduzeti sve mere opreza, kao što su upaljena upozoravajuća svetla, postavljanje trougla upozorenja i nošenje reflektujućeg prsluka. Tada pomoć na putu može rešiti problem.

Svako ko stane na auto-putu u Nemačkoj zbog nedostatka goriva obično rizikuje kaznu od deset evra. A ako kao posledica toga dođe do sudara otpozadi, može doći do delimične odgovornosti, navodi FenixMagazin.