clear sky
30°C
06.06.2024.
Beograd
eur
117.0868
usd
107.5276
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

OVO VEROVATNO NISTE ZNALI: Koja je uloga kočionog ulja, da li se menja i kada? (VIDEO)

10.12.2023. 22:17
Piše:
Kočiono ulje
Kočiono ulje / Izvor: Profimedia

Tema o kojoj se malo priča.

Kada je u pitanju održavanje automobila, servisiranje i zamena ulja su teme koje privlače najveću pažnju. Posebno, vozači imaju mnogo pitanja o intervalima zamene ulja. Dakle, vreme je da kočionom sistemu posvetimo pažnju koju zaslužuje.

PROFESIONALNO: "Zatvoren" sa svih strana, ali je ipak uspeo da se isparkira (VIDEO)Beograd

PROFESIONALNO: "Zatvoren" sa svih strana, ali je ipak uspeo da se isparkira (VIDEO)

DA LI JE OVO MOGUĆE? Šleper "juri" nenormalnom brzinom na auto-putu - i to u levoj traci (VIDEO)šleper

DA LI JE OVO MOGUĆE? Šleper "juri" nenormalnom brzinom na auto-putu - i to u levoj traci (VIDEO)

Ovo SVI radimo za volanom - a nismo svesni da tako RIZIKUJEMO ŽIVOT!volan

Ovo SVI radimo za volanom - a nismo svesni da tako RIZIKUJEMO ŽIVOT!

Koja je funkcija kočionog ulja?

Kočnicama automobila upravljaju hidraulični sistemi i stoga im je potrebna kočiona tečnost. Izuzetak su neki starinski automobili, koji koriste kočione sisteme kojima upravljaju šipke i poluge. Hidraulično kolo u kočionom sistemu automobila je zatvorenog tipa. To znači da se kočiona tečnost nikada ne troši i da je ukupna zapremina uvek konstantna.

Rešenja za nizak nivo tečnosti

Najbolje rešenje je zameniti istrošene jastučiće novim. Deblji jastučići će gurnuti klipove nazad u komoru, prisiljavajući kočionu tečnost da se vrati u rezervoar. Ali još jedan razlog za iscrpljivanje rezervoara je curenje u kočionom sistemu. Ako sumnjate, odmah bi trebalo da posetite mehaničara.

Kada je vreme za zamenu tečnosti?

Čak i bez curenja, hidraulična tečnost se vremenom degradira. Dakle, mora se zameniti. Tečnost se mora ispumpati i zameniti svežom tečnošću. Zatim je potrebno odzračiti sistem da bi se izbacili mehurići vazduha. Preporučljiva je zamena na otprilike svakih 60.000 km.