OVO VEROVATNO NISTE ZNALI: Koja je uloga kočionog ulja, da li se menja i kada? (VIDEO)
Tema o kojoj se malo priča.
Kada je u pitanju održavanje automobila, servisiranje i zamena ulja su teme koje privlače najveću pažnju. Posebno, vozači imaju mnogo pitanja o intervalima zamene ulja. Dakle, vreme je da kočionom sistemu posvetimo pažnju koju zaslužuje.
![Beograd](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/119/foto_nina_aralicaimg_0140.jpg?itok=6_uM4dYn)
PROFESIONALNO: "Zatvoren" sa svih strana, ali je ipak uspeo da se isparkira (VIDEO)
![šleper](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/08/29/0347258291.jpg?itok=OJ00RZE8)
DA LI JE OVO MOGUĆE? Šleper "juri" nenormalnom brzinom na auto-putu - i to u levoj traci (VIDEO)
![volan](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/11/22/profimedia-0528922628.jpg?itok=jEihnQ8Z)
Ovo SVI radimo za volanom - a nismo svesni da tako RIZIKUJEMO ŽIVOT!
Koja je funkcija kočionog ulja?
Kočnicama automobila upravljaju hidraulični sistemi i stoga im je potrebna kočiona tečnost. Izuzetak su neki starinski automobili, koji koriste kočione sisteme kojima upravljaju šipke i poluge. Hidraulično kolo u kočionom sistemu automobila je zatvorenog tipa. To znači da se kočiona tečnost nikada ne troši i da je ukupna zapremina uvek konstantna.
Rešenja za nizak nivo tečnosti
Najbolje rešenje je zameniti istrošene jastučiće novim. Deblji jastučići će gurnuti klipove nazad u komoru, prisiljavajući kočionu tečnost da se vrati u rezervoar. Ali još jedan razlog za iscrpljivanje rezervoara je curenje u kočionom sistemu. Ako sumnjate, odmah bi trebalo da posetite mehaničara.
Kada je vreme za zamenu tečnosti?
Čak i bez curenja, hidraulična tečnost se vremenom degradira. Dakle, mora se zameniti. Tečnost se mora ispumpati i zameniti svežom tečnošću. Zatim je potrebno odzračiti sistem da bi se izbacili mehurići vazduha. Preporučljiva je zamena na otprilike svakih 60.000 km.