OPASNE PO ŽIVOT: Stiže zabrana FATALNIH RUČKI na vratima automobila
Evropska komisija, zajedno sa UN-ovom organizacijom UNECE i Euro NCAP-om, priprema reviziju sigurnosnih standarda.
Evropska unija sve je više zabrinuta zbog električno uvlačno/izvlačnih ručki na vratima u modernim automobilima. Ono što se nekada smatralo simbolom inovacije i aerodinamičke učinkovitosti sada se pokazuje kao potencijalna sigurnosna opasnost. Nakon niza smrtonosnih nesreća, evropski regulatori istražuju ispunjavaju li ove kvake na vratima još uvek sigurnosne standarde, dok je kineska vlada još u septembru odlučila da će ovi sistemi biti zabranjeni počevši od 2027. godine.
Čini se da sada i Evropa ozbiljno shvata opasnosti jer se nekoliko tela, uključujući i Evropsko veće za sigurnost saobraćaja (ETSC), zalaže za strože propise i obavezno mehaničko otvaranje u nuždi. Prema rečima Antonia Avenosa, direktora ETSC-a, problem više nije teoretski.
– Već smo videli nekoliko incidenata u Europi gde su ljudi ostali zarobljeni u svojim vozilima nakon nesreće – rekao je za Bloomberg. Ipak, proizvođači automobila i dalje se drže ovog dizajna.
Brojni proizvođači tvrde da ručke poboljšavaju aerodinamiku i time domet električnih automobila, ali kritičari tvrde da ovaj argument ne pije vodu. Naime, studije pokazuju da je dobitak u aerodinamičkom otporu minimalan i znači uštedu od samo 1 evra na 1000 kilometara. Uz to, testovi sudara kineskog instituta C-IASI pokazali su da su električne ručke nastavile ispravno da funkcionišu nakon sudara u samo 67 posto slučajeva. Kod konvencionalnih, mehaničkih ručki, ta brojka iznosi 98 posto. Štaviše, električni sistemi dodaju u proseku 8 kilograma težini automobila, što zapravo smanjuje učinkovitost.
Evropska komisija, zajedno sa UN-ovom organizacijom UNECE i Euro NCAP-om, priprema reviziju sigurnosnih standarda. Ova revizija će regulisati da sva vozila s električnim kvakama na vratima budu opremljena mehaničkim sistemom za slučaj nužde. Međutim, čak ni to ne pruža uvek dovoljnu sigurnost jer mnogi automobili imaju fizičku rezervnu kvaku za otvaranje automobila iznutra, ali putnici često ne znaju gde se ona nalazi. Takođe, velika je verovatnoća da će vozač i putnici nakon nesreće biti bez svesti te ne mogu otvoriti vozilo iznutra.