ОПАСНЕ ПО ЖИВОТ: Стиже забрана ФАТАЛНИХ РУЧКИ на вратима аутомобила
Европска комисија, заједно са УН-овом организацијом УНЕЦЕ и Еуро НЦАП-ом, припрема ревизију сигурносних стандарда.
Европска унија све је више забринута због електрично увлачно/извлачних ручки на вратима у модерним аутомобилима. Оно што се некада сматрало симболом иновације и аеродинамичке учинковитости сада се показује као потенцијална сигурносна опасност. Након низа смртоносних несрећа, европски регулатори истражују испуњавају ли ове кваке на вратима још увек сигурносне стандарде, док је кинеска влада још у септембру одлучила да ће ови системи бити забрањени почевши од 2027. године.
Чини се да сада и Европа озбиљно схвата опасности јер се неколико тела, укључујући и Европско веће за сигурност саобраћаја (ЕТСЦ), залаже за строже прописе и обавезно механичко отварање у нужди. Према речима Антониа Авеноса, директора ЕТСЦ-а, проблем више није теоретски.
– Већ смо видели неколико инцидената у Еуропи где су људи остали заробљени у својим возилима након несреће – рекао је за Блоомберг. Ипак, произвођачи аутомобила и даље се држе овог дизајна.
Бројни произвођачи тврде да ручке побољшавају аеродинамику и тиме домет електричних аутомобила, али критичари тврде да овај аргумент не пије воду. Наиме, студије показују да је добитак у аеродинамичком отпору минималан и значи уштеду од само 1 евра на 1000 километара. Уз то, тестови судара кинеског института Ц-ИАСИ показали су да су електричне ручке наставиле исправно да функционишу након судара у само 67 посто случајева. Код конвенционалних, механичких ручки, та бројка износи 98 посто. Штавише, електрични системи додају у просеку 8 килограма тежини аутомобила, што заправо смањује учинковитост.
Европска комисија, заједно са УН-овом организацијом УНЕЦЕ и Еуро НЦАП-ом, припрема ревизију сигурносних стандарда. Ова ревизија ће регулисати да сва возила с електричним квакама на вратима буду опремљена механичким системом за случај нужде. Међутим, чак ни то не пружа увек довољну сигурност јер многи аутомобили имају физичку резервну кваку за отварање аутомобила изнутра, али путници често не знају где се она налази. Такође, велика је вероватноћа да ће возач и путници након несреће бити без свести те не могу отворити возило изнутра.