light rain
16°C
12.05.2024.
Beograd
eur
117.1305
usd
108.6856
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

RUČNE KOČNICE ODLAZE U ISTORIJU?

03.11.2023. 18:19
Piše:
Srbija Danas
parkirna kočnica
parkirna kočnica / Izvor: Profimedia

Pogledajte koliko ih je ostalo u proizvodnji.

U poslednjoj deceniji, automobilska industrija svedok je niza inovacija koje su promenile ne samo način na koji vozila voze, već i kako se upravlja njihovim osnovnim funkcijama. Jedan od najupečatljivijih primera ove transformacije jeste uspon elektronskih parkirnih kočnica koje potiskuju tradicionalne ručne kočnice.

BUDITE OPREZNI! Nova vrsta prevare kod kupovine polovnjakapolovni automobili

BUDITE OPREZNI! Nova vrsta prevare kod kupovine polovnjaka

PAZITE KAKO VOZITE PO LIŠĆU: Možda izgleda bezazleno, ali može biti klizavo kao led - Ne pomažu ni OVI SISTEMIautomobil

PAZITE KAKO VOZITE PO LIŠĆU: Možda izgleda bezazleno, ali može biti klizavo kao led - Ne pomažu ni OVI SISTEMI

KORISNO JE ZNATI: Koliko košta reč umesto broja na registarskoj tablici i šta nije dozvoljenotablica

KORISNO JE ZNATI: Koliko košta reč umesto broja na registarskoj tablici i šta nije dozvoljeno

Istraživanje CarGurus Manual Handbrake Report sprovedeno od 2018. godine do danas ukazuje na značajan pad prisustva tradicionalnih ručnih kočnica u novim modelima automobila. Dok je pre pet godina 37 posto modela bilo opremljeno klasičnom ručnom kočnicom, u 2023. taj broj se smanjio na svega 9 posto.

U tom kontekstu, 91 posto novih vozila dolazi sa elektronskim parkirnim kočnicama, nagoveštavajući potencijalno izumiranje tradicionalnog sistema do kraja decenije.

Iako su neki brendovi i dalje verni klasičnoj ručnoj kočnici, poput Suzukija koji u 71 posto svojih modela zadržava ovu funkciju, trend ukazuje na to da je elektronska kočnica postala nova norma, posebno među vozilima viših klasa. Ove elektronske kočnice nude veći komfor vozačima, zahvaljujući funkcijama poput automatskog aktiviranja i Hill Hold asistencije koja olakšava polazak na uzbrdicama, prenosi Revija HAK.

Međutim, nije sve u udobnosti i tehnološkom napretku. Postoji i ekonomska dimenzija ove promene - iako su tradicionalne ručne kočnice jeftinije za zamenu, koštajući oko 230 evra u poređenju sa 680 evra za elektronske, dugoročno gledano, potencijalne uštede u održavanju i dugovečnosti elektronskog sistema mogu prevagnuti.

S obzirom na ove informacije, postavlja se pitanje kako će se automobilska industrija prilagoditi ovoj tehnološkoj promeni. Hoće li tradicionalna ručna kočnica postati ekskluzivitet klasičnih i sportskih automobila, ili će se potpuno povući u senci sveprisutnih elektronskih sistema?