Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

РУЧНЕ КОЧНИЦЕ ОДЛАЗЕ У ИСТОРИЈУ?

03.11.2023. 18:19
Пише:
Србија Данас
parkirna kočnica
паркирна кочница / Извор: Профимедиа

Погледајте колико их је остало у производњи.

У последњој деценији, аутомобилска индустрија сведок је низа иновација које су промениле не само начин на који возила возе, већ и како се управља њиховим основним функцијама. Један од најупечатљивијих примера ове трансформације јесте успон електронских паркирних кочница које потискују традиционалне ручне кочнице.

БУДИТЕ ОПРЕЗНИ! Нова врста преваре код куповине половњакаpolovni automobili

БУДИТЕ ОПРЕЗНИ! Нова врста преваре код куповине половњака

ПАЗИТЕ КАКО ВОЗИТЕ ПО ЛИШЋУ: Можда изгледа безазлено, али може бити клизаво као лед - Не помажу ни ОВИ СИСТЕМИautomobil

ПАЗИТЕ КАКО ВОЗИТЕ ПО ЛИШЋУ: Можда изгледа безазлено, али може бити клизаво као лед - Не помажу ни ОВИ СИСТЕМИ

КОРИСНО ЈЕ ЗНАТИ: Колико кошта реч уместо броја на регистарској таблици и шта није дозвољеноtablica

КОРИСНО ЈЕ ЗНАТИ: Колико кошта реч уместо броја на регистарској таблици и шта није дозвољено

Истраживање ЦарГурус Мануал Хандбраке Репорт спроведено од 2018. године до данас указује на значајан пад присуства традиционалних ручних кочница у новим моделима аутомобила. Док је пре пет година 37 посто модела било опремљено класичном ручном кочницом, у 2023. тај број се смањио на свега 9 посто.

У том контексту, 91 посто нових возила долази са електронским паркирним кочницама, наговештавајући потенцијално изумирање традиционалног система до краја деценије.

Иако су неки брендови и даље верни класичној ручној кочници, попут Сузукија који у 71 посто својих модела задржава ову функцију, тренд указује на то да је електронска кочница постала нова норма, посебно међу возилима виших класа. Ове електронске кочнице нуде већи комфор возачима, захваљујући функцијама попут аутоматског активирања и Hill Холд асистенције која олакшава полазак на узбрдицама, преноси Ревија ХАК.

Међутим, није све у удобности и технолошком напретку. Постоји и економска димензија ове промене - иако су традиционалне ручне кочнице јефтиније за замену, коштајући око 230 евра у поређењу са 680 евра за електронске, дугорочно гледано, потенцијалне уштеде у одржавању и дуговечности електронског система могу превагнути.

С обзиром на ове информације, поставља се питање како ће се аутомобилска индустрија прилагодити овој технолошкој промени. Хоће ли традиционална ручна кочница постати ексклузивитет класичних и спортских аутомобила, или ће се потпуно повући у сенци свеприсутних електронских система?