Sprema se NAJSTROŽI ZAKON o saobraćaju u istoriji Srbije: Evo koja grupa vozača će OPASNO DA NADRLJA
U Srbiji svake godine oko 500 osoba pogine u saobraćajnim nesrećama a oko 3.000 zadobije teške telesne povrede, rekao je načelnik Uprave saobraćajne policije Slaviša Lakićević.
On je istakao da je javnost pozvana da učestvuje u izradi novog zakona i da je stiglo više od 800 predloga građana, a da se većina odnosi na to da se pooštre kazne za saobraćajne prekršaje, kao i da predlažu oduzimanje vozačke dozvole.
-Imamo određen broj učesnika saobraćaja koji voze, iako im je vozačka dozvola privremeno oduzeta i oni su među onima koji najčešće čine najteže prekršaje, a ima onih koji nikada nisu polagali za vozača. Pooštrićemo sankcije za prekršaje koje dovode do fatalnih nesreća, a pre svega kazne za prekoračenje brzine, vožnju pod dejstvom alkohola, narkotika i psihoaktivnih supstanci, nevezivanje pojasa, nepropisno korišćenje mobilnog telefona - naveo je.
Dodao je da je u septembru u saobraćaju poginulo 55 osoba, u oktobru 47, a u novembru 48 i da takva statistika ukazuje da treba sprovesti određene mere i aktivnosti kako bi se smanjio broj stradalih i da u to treba da se uključi čitavo društvo.
Novi zakon o saobraćaju, čija je izrada u toku, predviđa pooštravanje kazni za vozače, posebno za one koji su ranije osuđivani za saobraćajne prekršaje, dodao je Lakićević u intervjuu za Pink.
Lakićević je rekao da je cilj da saobraćajna policija pokrije 16 najkritičnijih ''crnih tačaka'' na putevima u Srbiji i dodao da se nada da će u januaru biti postavljeni sistemi za merenje prosečne brzine kretanja vozila koji, kako je rekao, u svetu daju najbolje rezultate.
Dodao je da je sistem koji je postavljen pre nekoliko godina na autoputevima i unapređen 2023. godine za 45 odsto smanjio smrtnost na tim deonicama.
-Jedino što je delotvorno je ta prosečna vektorska brzina i ovi uređaji koje ugrađujemo će detektovati, osim prekršaja brzine, korišćenje telefona, sigurnosnog pojasa, parkiranje i sve ostalo što dovodi do najtežih saobraćajnih nezgoda. Inače, čovek je glavni uzročnik saobraćajnih nezgoda u više od 95 odsto, a nakon toga vozilo i okruženje - rekao je Lakićević.