Stoji na parkingu: Da li treba da servisirate vaš automobil ako ga nikada ne vozite?
Možda je ulje zbog male ili nikakve kilometraže u dobrom stanju, ali još uvek su tu mnoge druge komponente koje treba proveriti.
Servisiranje automobila je od ključnog značenja za celokupno zdravlje njegovog motora, menjača, diferencijala i drugih pokretnih delova. Dok vozite, ulje gubi svoja svojstva jer prolazi kroz cikluse koji se ponavljaju u motoru ili menjaču. Stoga je važno raditi redovne promene ulja kako biste bili sigurni da je ono maksimalno učinkovito.
Međutim, kada gledate servisne intervale na automobilima, videćete određenu kilometražu, na primer 15.000 ili 20.000 kilometara, no uz nju je redovno vremensko razdoblje, najčešće svakih 12 meseci. Možda se pitate zašto uopšte ići u servis ako tokom godinu dana niste napravili ni 5000 kilometara ili automobil uopšte niste vozili.
Odgovor je jasan - da.
Možda je ulje zbog male ili nikakve kilometraže u dobrom stanju, ali još uvek su tu mnoge druge komponente koje treba proveriti ili servisirati. Servis nije samo zamena ulja već je i prilika da se vozilo proveri i da budete sigurni da s autom nema problema.
Činjenica da automobil ne vozite ili ga vozite vrlo malo u većini će slučajeva uzrokovati više mehaničkih oštećenja vozila nego kada ga redovno vozite. Stalno kretanje i toplotni ciklusi motora održavaju creva i zaptivke mekima i savitljivima, što smanjuje izglede da dođe do curenja neke tečnosti. Zaptivci i drugi delovi na bazi gume poput creva za kočionu tečnost i creva za rashladnu tečnost mogu se s vremenom isušiti i otvrdnuti, posebno ako automobil duže stoji. To dovodi do njihovog pucanja.
Remeni na vašem automobilu takođe su izrađeni od gume, koja će takođe postati krta ako se ostavi da miruje. To može biti posebno opasno kod automobila koji imaju zupčasti remen čije pucanje uglavnom znači i veliki kvar motora. I mnoge komponente ovesa uveliko se oslanjaju na gumenu konstrukciju. Kada one otvrdnu u vožnji će se početi mrviti i raspadati i javi će se neugodni zvukovi iz ovesa koji ukazuju da je vaš automobil potencijalno vrlo opasan za vožnju.
Glavni razlog za servisiranje automobila nakon što neko vreme nije vožen nisu tečnosti, budući da nova ulja na sintetičkoj bazi imaju duži radni vek i rok trajanja u poređenju sa starijim mineralnim uljima. Isto vredi i za kočione tečnosti i ulje menjača. Većina novih menjača je zabrtvljena za celi životni vek vozila, a ulje se ni ne menja.
Stariji automobil koji je nekoliko godina stajao bez da ste ga vozili najverovatnije će trebati jednaku količinu mehaničkih radova i novih delova kao i automobil koji je prešao 300.000 km.