Стоји на паркингу: Да ли треба да сервисирате ваш аутомобил ако га никада не возите?
Можда је уље због мале или никакве километраже у добром стању, али још увек су ту многе друге компоненте које треба проверити.
Сервисирање аутомобила је од кључног значења за целокупно здравље његовог мотора, мењача, диференцијала и других покретних делова. Док возите, уље губи своја својства јер пролази кроз циклусе који се понављају у мотору или мењачу. Стога је важно радити редовне промене уља како бисте били сигурни да је оно максимално учинковито.
Међутим, када гледате сервисне интервале на аутомобилима, видећете одређену километражу, на пример 15.000 или 20.000 километара, но уз њу је редовно временско раздобље, најчешће сваких 12 месеци. Можда се питате зашто уопште ићи у сервис ако током годину дана нисте направили ни 5000 километара или аутомобил уопште нисте возили.
Одговор је јасан - да.
Можда је уље због мале или никакве километраже у добром стању, али још увек су ту многе друге компоненте које треба проверити или сервисирати. Сервис није само замена уља већ је и прилика да се возило провери и да будете сигурни да с аутом нема проблема.
Чињеница да аутомобил не возите или га возите врло мало у већини ће случајева узроковати више механичких оштећења возила него када га редовно возите. Стално кретање и топлотни циклуси мотора одржавају црева и заптивке мекима и савитљивима, што смањује изгледе да дође до цурења неке течности. Заптивци и други делови на бази гуме попут црева за кочиону течност и црева за расхладну течност могу се с временом исушити и отврднути, посебно ако аутомобил дуже стоји. То доводи до њиховог пуцања.
Ремени на вашем аутомобилу такође су израђени од гуме, која ће такође постати крта ако се остави да мирује. То може бити посебно опасно код аутомобила који имају зупчасти ремен чије пуцање углавном значи и велики квар мотора. И многе компоненте овеса увелико се ослањају на гумену конструкцију. Када оне отврдну у вожњи ће се почети мрвити и распадати и јави ће се неугодни звукови из овеса који указују да је ваш аутомобил потенцијално врло опасан за вожњу.
Главни разлог за сервисирање аутомобила након што неко време није вожен нису течности, будући да нова уља на синтетичкој бази имају дужи радни век и рок трајања у поређењу са старијим минералним уљима. Исто вреди и за кочионе течности и уље мењача. Већина нових мењача је забртвљена за цели животни век возила, а уље се ни не мења.
Старији аутомобил који је неколико година стајао без да сте га возили највероватније ће требати једнаку количину механичких радова и нових делова као и аутомобил који је прешао 300.000 км.