SULUDO ILI GENIJALNO? Sa puteva se uklanjaju svi saobraćajni znakovi
Saobraćajni stručnjaci slažu se da to uglavnom funkcioniše na mestima gde nema velikog intenziteta saobraćaja.
Sin bivšeg predsednika zalaže se za veće međusobno poverenje učesnika u saobraćaju.
Lui Sarkozi, kandidat za gradonačelnika francuskog grada Mentona, predlaže potpunu obnovu putne infrastrukture grada. Zalaže se, između ostalog, za uklanjanje svih saobraćajnih znakova.
Međutim, njegove posebno radikalne mere čine se prilično nespojivim sa francuskim mentalitetom. Sarkozi kao primer navodi holandski grad Drahten. Uklanjanje semafora i saobraćajnih znakova pozitivno je uticalo na bezbednost saobraćaja.
-Ako nema trotoara, semafora i belih linija na putu, svi su pažljiviji - rekao je Sarkozi za Radio Monte Karlo i dodao:
-Zabeleženo je smanjenje broja saobraćajnih nesreća za 40 odsto na ovakvim mestima.
Sarkozi je govorio o holandskom gradu Drahtenu, gde je pokojni saobraćajni inženjer Hans Monderman izgradio pre gotovo 20 godina sistem bez semafora i većine saobraćajnih znakova. Izazvao je međunarodnu senzaciju svojim tzv. zajedničkim prostorom.
Ipak, saobraćajni stručnjaci slažu se da to uglavnom funkcioniše na mestima gde nema velikog intenziteta saobraćaja.