KRATKOG VEKA: Ukida se Honda E
Nije dugo potrajala...
Mali električni automobil retro izgleda proizvodio se svega tri godine. Honda je na veb stranici kompanije u Japanu saopštila da u januaru 2024. prestaje proizvodnja modela e koji je debitovao 2020. Sa dolaskom nekoliko novih hibrida i EV sa značkom japanskog proizvođača, ovaj mali hečbek na struju postaje prošlost.
Bela, plava ili crna: BOJA DIMA iz AUSPUHA otkriva brojne KVAROVE, a jedna najavljuje generalku
EVO ODGOVORA: Sa koliko se ODUZIMA vozačka dozvola - sa 18 ili 25 kaznenih poena? (FOTO)
Zašto se NAJČEŠĆE PADA na tehničkom pregledu: Evo šta sve treba da znate o kočnicama
Automobil u retro stilu imao je dve velike slabosti od prvog dana: cenu i domet. Naime, Honda e u zavisnosti od verzije ima deklarisanu WLTP autonomiju vožnje između 210 i 222 km.
Kada je reč o ceni, dovoljno je reći da je, na primer, u Francuskoj, Advance verzija startovala od 42.100 evra.
Podsećamo, model Honda e se pojavio pre tri godine, a kupci su mogli da izaberu jedan od dva ponuđena elektromotora. Bazična verzija raspolaže sa 136 KS (100 kW) i 315 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što je dovoljno da auto ubrza od 0 do 100 km/h za 9 sekundi.
Snažnija varijanta, koja nosi oznaku Honda e Advance, ima električni agregat od 154 KS (113 kW) i takođe 315 Nm, a iz mesta do stotke joj je potrebno 8,3 s.
Maksimalna brzina obe verzije elektronski je ograničena na 145 km/h.
Za skladištenje električne energije koriste se litijum-jonske baterije od 35,5 kWh, koje prema WLTP mernom standardu i sa 16-inčnim alu felnama obezbeđuju autonomiju u vožnji od maksimalnih 222 km.
U slučaju opcionih 17-inčnih točkova, dostupnih u Hondi e Advance, autonomija je nešto manja i iznosi 210 km.
U putničkoj kabini Honde e ima mesta za 4 odrasle osobe, ali je prtljažnik relativno skormnog kapaciteta i iznosi 171 litar. Sa oborenim zadnjim naslonima povećava se na 571 litar (mereno do prozora), odnosno na 861 l (mereno do krova).