thunderstorm with rain
17°C
21.05.2024.
Beograd
eur
117.1131
usd
107.829
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

VEROVATNO NISTE ZNALI: Kada je i kako nastao prvi saobraćajni znak?

14.08.2023. 12:44
Piše:
Srbija Danas/ B92
saobraćajni znak
saobraćajni znak / Izvor: Shutterstock

Zanimljiva je istorijska činjenica.

Ovaj znak je najstariji te vrste u Lisabonu i veruje se da je najstariji na svetu. To je ujedno i jedini od ukupno 24 čiju je instalaciju naredio kralj Pedro Pacifik.

OVA GREŠKA MOŽE SKUPO DA VAS KOŠTA! Nakon oštrog zaustavljanja OBAVEZNO podignute nogu sa kočnice

OVA GREŠKA MOŽE SKUPO DA VAS KOŠTA! Nakon oštrog zaustavljanja OBAVEZNO podignute nogu sa kočnice

GLAVNA META LOPOVA: Svako ko smatra da je njegov moderan luksuzni automobil potpuno bezbedan, definitivno se vara

GLAVNA META LOPOVA: Svako ko smatra da je njegov moderan luksuzni automobil potpuno bezbedan, definitivno se vara

JEZIVO: Automobil IZGOREO na auto-putu kod Konjarnika!

JEZIVO: Automobil IZGOREO na auto-putu kod Konjarnika!

Saobraćajni znakovi su deo naše svakodnevice i svi se možemo složiti da bi bez njih bilo mnogo teže, ali i opasnije koristiti saobraćaj. Iako svi uzimamo zdravo za gotovo postojanje putokaza, oni su ipak morali biti stvoreni u nekom trenutku ljudske istorije.

Zanimljiva je istorijska činjenica da je prvi putokaz odnosno saobraćajni znak nastao upravo da bi se izbegle svađe između kočijaša, grofova, barona i slavnih plemića.

Kralj D. Pedro II (1648 – 1706) naredio je 1686. godine da se na zidu kuće u lisabonskom kvartu Alfama postavi ploča sa pravilom, koja je trebalo da razreši sve nedoumice o kretanju u uskom prolazu.

Na ploči se navodi da je kralj Pedro II naredio da onaj koji ide uz brdo ka zamku ima prednost nad onim koji se spušta, a ovaj je bio prinuđen da se povuče i čeka prolaz.

Ovo pravilo važilo je za kočije i druge vrste vozila koja su tada prolazila ulicama Lisabona.