clear sky
16°C
29.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Evo kako da se cenkate prilikom kupoprodaje kola

05.02.2017. 13:20
Piše:
Srbija Danas/Capital.ba
saobraćaj
saobraćaj / Izvor: Srbija Danas

Prodajete ili kupujete polovan automobil? Svesni ste da morate da pregovarate, ili narodski rečeno da se cenkate, ali kako?

Cenkanje je veoma komplikovana tema, iako na prvi pogled deluje da tu nema velike filozofije. Ako kupujete, trudite se da izvučete što nižu cenu, ako prodajete, tražite što višu – to je jasno, ali kako pobediti u ovom malom ratu?

1. Uradite domaći

Čim vas kupac/prodavac uhvati u laži, iskoristiće to da utiče na cenu. Potezaće tu temu i kasnije u toku pregovaranja, svaki put kad poželi da obezvredi neki vaš argument.

vožnja
vožnja / Izvor: Profimedia/ilustracija

Internet auto oglasi su osnovni „udžbenik“. Dobro se upoznajte sa cenama automobila kao što je vaš. Tako ćete moći da presečete suprotnu stranu ukoliko počne da vas bombarduje netačnim primerima.

2. Odredite donju/gornju cenu

Obavezno odredite krajnju cenu do koje ste spremni da idete. Koliko god to logično zvučalo, mnogi prodavci/kupci ne postavljaju granicu preko koje neće ići, već misle da će se to rešiti samo od sebe tokom procesa kupoprodaje.

Telefon u vožnji
Telefon u vožnji / Izvor: Profimedia/ilustracija

3. Ne skrećite pogled

Kako se cenkati prilikom kupovine automobila?

Budite spremni na razne psihološke igrice. Ubeđivanja, navođenja izmišljenih primera, laganje po pitanju cena konkurencije, podsmeh, agresivnost, vikanje, mahanje rukama, dramatično okretanje leđa i odlazak, pa povratak sa novom ponudom…

Budite spremni na sve i gledajte „protivnika“ u oči. Skretanje pogleda on će protumačiti kao nesigurnost.