Beograd za mesec dana izlazi na "Miloša Velikog"! Posle Koridora 10 ostvaruje se još jedan san: Do Jadrana ćemo ići auto-putem!
Auto-put Beograd - Južni Jadran (Miloš Veliki) predstavlja vezu između Srbije i Crne Gore, odnosno Beograda i Južnog Jadrana, a u širem kontekstu povezaće Rumuniju, Srbiju, Crnu Goru i Italiju.
Autoput "Miloš Veliki", odnosno deonica Koridora 11 od Obrenovca do Preljine, zvanično je otvoren 18. avgusta.
Putnicima je tako postalo dostupno 103 kilometara novog auto-puta, čime je putovanje do Zapadne Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine značajno olakšano.
AERODROM "MORAVA" KOD KRALJEVA DOBIJA NOVU PISTU! Država ulaže ogroman novac
NAJLEPŠE MOGUĆE VESTI! Nezaposlenost konačno pala ispod 10 odsto: Najvažniji cilj države ZAPOŠLJAVANJE MLADIH
Srbija bolja nego ceo Zapadni Balkan zajedno! Premijerka ocenjuje: "Ovo su odlični rezultati, ALI MOŽEMO BOLJE!"
Taj deo auto-puta od izuzetne je važnosti, jer je rasteretio saobraćaj na Ibarskoj magistrali, a i značajno je približio Zapadnu Srbiju i Beograd pošto se sada od Obrenovca do Čačka stiže za sat vremena.
Tokom mandata predsednika Srbije Aleksandra Vučića, država je počela da gradi infrastrukturnu mrežu auto-puteva po uzoru na velike evropske zemlje. Izgrađen je kompletan auto-put do makedonske i bugarske grancie, što je delovalo kao san do pre samo nekoliko godina.
- Sve što nismo uradili 70 godina biće gotovo sada za dve godine. Sve što smo mislili da se nikad neće dogoditi se ostvaruje - poručio je Vučić.
Međutim, posle završetka kompletnog Koridora 10 i nedavnog otvaranja južnog kraka do Bugarske, Srbija nestrpljivo čeka novi datum - 19. decembar.
Tada će se auto-put "Miloš Veliki" spojiti sa deonicom Surčin-Obrenovac, čime će se povezati sa Koridorom 10 i auto-putem Beograd-Zagreb.
Tada ćemo imati svih 120 kilometara novog auto-puta na Koridoru 11, te putnici iz Beograda i Vojvodine praktično neće silaziti s auto-puta na putu do mora sve do Preljine, a vozači koji dolaze sa severa zemlje ubuduće neće imati potrebu da prolaze kroz centar Beograda.
Izgradnja ove deonice ušla je u završnu fazu, radovi odlično napreduju i uopšte nema sumnje da će sve biti završeno u ugovorenom roku.
Vrednost projekta deonice Surčin-Obrenovac je 208 miliona evra, a glavni izvođac je kineska kompanija CCCC (China Communications Construction Company).
U radu deonica Preljina - Požega
Sredinom maja počeli su radovi i na izgradnji deonice Preljina-Požega u dužini od 30,9 kilometara. Vrednost radova je 450 miliona evra. Izvođač je kineska kompanija CCCC, a rok za završetak izgradnje je tri godine.
Najskuplja deonica
Do granice sa Crnom Gorom potrebno je da se izgradi i deonica od Požege do Boljara dužine 107 kilometara.
Za ovu deonicu potpisan je Memorandum o razumevanju sa kineskom kompanijom CCCC u aprilu. Započet je rad na pripremi projektno-tehničke dokumentacije. Reč je o najskupljoj deonici Koridora 11 čija će vrednost izgradnje iznositi najmanje 1,5 milijardi evra.
Njenim završetkom ispunjen istorijski san da se auto-putem spoje Srbija i Crna Gora, a sudeći prema brzini radova, taj san ne deluje tako daleko.