clear sky
23°C
29.04.2024.
Beograd
eur
117.1205
usd
109.1422
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

TARGETIRANJE IDE DUBLJE, INSTAGRAM NAPADA AMAZON: Evo šta Petar Vasić kaže o digitalnom marketingu za 2018!

25.12.2017. 14:19
Piše:
Srbija Danas
Petar Vasić
Petar Vasić / Izvor: Srbija Danas

Da li nas u 2018. godini očekuje neka velika promena kao što je bio slučaj sa Explore feed-om?

Stručnjak za digitalni marketing Petar Vasić u razgovoru za portal SrbijaDanas.com ukazao je na izazove i promene za godinu koja je pred nama i ponudio savete za ostvarenje što većeg uspeha u 2018!

Facebook postaje medijska platforma, Instagram napada Amazon

- Instagram je brand awerness platforma, nemamo linkove, imamo jedan koji ide u bio i ako imaš više od 10.000 followera imaš swipe up u story-ju. To je trenutno stanje. Kao što je kod nas bio slučaj sa explore-om, rađena su testiranja koja se tiču Instagrama i to sa shopify-em. Ako imaš shop na shopify, ti ćeš moći na Instagramu da taguješ proizvod, nakon čega je moguć klik i direktna kupovina, što je vrlo zanimljivo jer po prvi put instagram prelazi u prodajnu platformu iz brand awernessa. Mislim da je to vrlo važna promena i da će na Instagramu prodaja biti mnogo agresivnija nego što je na Facebook-u koji postaje medijska, televizijska platforma, posebno sa Facebook watch-em, koji je bukvalno pokazao stav ,,ok, mi preuzimamo televiziju“, dok Instagram napada Amazon.

Targetiranje postaje mnogo dublje, što će promeniti i način slanja poruka

- U 2018. nas definitivno čeka bolje targetiranje. Ono je i sada fenomenalno, ali će biti mnogo bolje. Tako da ako su naša ciljna grupa žene od 25 do 30 godina, psihografija će nam dati mnogo dublje podatke – znaćemo koliko žena u tom segmentu gleda ,,Seks i grad", koliko njih sluša džez i tako dalje, zbog čega ćemo definitivno moći da pratimo razlike među njima. I ono što ćemo početi da radimo jeste prepakivanje iste poruke za različite segmente unutar jednog segmenta.

Petar Vasić
Petar Vasić

U 2018. nećemo brendirati, nego ćemo dokumentovati brend

-​ Ljudski sklop je jednostavno takav da lakše preuzimamo informaciju u video formatu, jer brže gledamo i slušamo nego što čitamo, a uzevši u obzir da je produkcijska cena mnogo pala, video će postati jedan od primarnih oblika komunikacije. Instagram story preuzima ulogu feeda i tu će svi pričati svoju priču. Razmišljanje ,,aha to je samo 24 časa, ne mogu da uložim mnogo novca u produkcijski aspekt sadržaja“ odvešće ka dokumentovanju brenda, znači imaćemo ne brendiranje nego dokumentovanje kako taj brend živi, a sve to može da se uradi i mobilnim telefonom.

Mislite o tome kako pojedinac provodi svoj dan

- Moja logika uvek polazi od toga kako čovek provodi svoj dan i šta dolazi od tehnologije. Zato kad uzmeš u obzir Alexu i sve te uređaje koji digitalizuju tvoju kuću i pretežno su audio tipa, odnosno komuniciraš sa njima svojim glasom, svestan si da postaju vrlo važni. Jer tih 15-30 minuta ujutru pre posla, popunjavaće audio uređaji, isto kao što će ih popunjavati posle posla dok voziš ka kući. Zato je vrlo bitno ko će tu da ubaci svoj sadržaj. 

Veliki influenceri postaju kao telemarketing, fokusirajte se na manje

- Influencer marketing je užasno jeftin i efikasan, to svi treba da iskoriste i pritom da se ne zalepe za one koji imaju 100.000 pratilaca, mislim da su dosta kvalitetniji oni koji su na oko 10,20, ili 30 hiljada jer i dalje mogu da vode ceo sistem, da održavaju komunikaciju, odgovaraju na poruke; oni uglavnom svoj komjuniti poznaju mnogo bolje.

Najčešće, oni koji su mnogo veliki, postaju bukvalno kao telemarketing,  od 10 postova 8 je ''kupi, poruči, napravi“ i slično. Mislim da to ljudi prate dok ne dođe do zasićenja, kao što je slučaj i sa televizijom - kada kreneš da trpaš reklamama jednostavno prestaje da bude zanimljivo. Suština treba da bude vrednost koju influencer daje svom komjunitiju, kao i komunikacija.