clear sky
17°C
29.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

PRODAVAC ĆE MORATI DA PRIMI REKLAMACIJU I BEZ KUTIJE: Niz novina u novom Zakonu o potrošačima

05.01.2021. 15:39
Piše:
SrbijaDanas/Telegraf
Šoping
Šoping / Izvor: Profimedia

Srbija očekuje novi Zakon o zaštiti potrošača kojim bi trebalo da budu regulisane dosadašnje nedoumice

Novi Zakon o zaštiti potrošača biće donet u drugoj polovini ove godine. To je zakon koji se duže čekao, a njegova osnovna namena biće brže rešavanje potrošačkih sporova, efikasnija zaštita prava potrošača, ali i korist za trgovce. Prvi put biće omogućena vansudska zaštita kao obaveza. Odnosno, uz posredovanje tela za vansudsko rešavanje sporova koje evidentira resorno ministarstvo, ona će biti obavezna za trgovce.

TRAŽILI STE ODLAGANJE POREZA ZA FIRMU? Sad je poznato i kad stiže prva rata na naplatu

TRAŽILI STE ODLAGANJE POREZA ZA FIRMU? Sad je poznato i kad stiže prva rata na naplatu

KAKAV KRAH EVROPSKE VELESILE: Okončan rast zaposlenosti koji je trajao 14 godina

KAKAV KRAH EVROPSKE VELESILE: Okončan rast zaposlenosti koji je trajao 14 godina

U SRBIJU STIGAO MNOGO MODERAN POREZ: Možda vi ne gledate "poklonu u zube", ali država će da gleda

U SRBIJU STIGAO MNOGO MODERAN POREZ: Možda vi ne gledate "poklonu u zube", ali država će da gleda

Posle usvajanja zakona slede aktivnosti podizanje svesti javnosti o prednostima vansudskog rešavanja sporova, obuka tela za vansudsko rešavanje sporova u skladu sa EU. Vansudsko poravnanje postojalo je i dosad u zakonu, ali u praksi nije zaživelo. Razlog je jednostavan, trgovac nije bio u obavezi da učestvuje u vansudskom poravnanju po zahtevu potrošača.

Dakle, sada će trgovac imati obavezu da se odazove postupku vansudskog rešavanja spora, inače će morati da plati kaznu po prekršajnom nalogu. Propisano je da postupak vansudskog poravnanja može da pokrene jedino potrošač, uz uslov da je prethodno pokušao da sa trgovcem reši predmet spora.

Novina je i to što će prodavac biti dužan da primi reklamaciju kupca, ali i da napiše obrazloženje ukoliko je ne prihvati. U tom slučaju, trgovac je dužan da potrošača obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem, kao i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Dobra vest za potrošače je i to što dostavljanje ambalaže kupljene robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za njeno odbijanje.

To znači da više neće biti potrebe za čuvanjem kutija, često veoma kabastih, čija je jedina svrha bila zadržavanje prava na eventualnu reklamaciju.

Izmene zakona tiču se i ugostitelja, jer je propisana obaveza da se cenovnik obroka i pića istakne na stolovima ili da se cenovnik preda svakom potrošaču pre prijema porudžbine. Takođe, cene obroka i pića moraju biti istaknute i na ulazu u ugostiteljski objekat.

Dodatno, ministarstvo će ovo sprovoditi u saradnji sa telima za zaštitu potrošača, a u samoj izradi Nacrta Zakona o zaštiti potrošača aktivno su učestvovala i udruženja za zaštitu potrošača, kao što je NOPS. Sve je inače deo strategije zaštite potrošača za period 2019–2024. godine.