clear sky
19°C
17.06.2024.
Beograd
eur
117.0802
usd
109.0132
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Kraljevo: Nelegalni taksisti jeftiniji

02.08.2014. 08:12
Glavni trg u Kraljevu
Glavni trg u Kraljevu / Izvor: Profimedia

KRALJEVO - Više od 350 nelegalnih linijskih taksista potpuno su preuzeli putnike "Autotransportu" i taksistima koji uredno plaćaju račune.

"Cena vožnje registrovanim taksi vozilom na relaciji Kraljevo-Mataruška Banja je oko 500 dinara. Divljim taksijem ona putnika košta 90 dinara. Na stajalištu kod Zadužbine stajao sam jedan sat i niko nije hteo da uđe u taksi, a divljaci iza mene samo pune vozila i špartaju", kaže taksista Dragan Kojić.

Poređenja radi, on vozi po deset sati dnevno, sa tek pokojim slobodnim danom u mesecu i kaže da ne može da zaradi više od 25.000 dinara mesečno.

"Divlji taksista na prometnim relacijama može da obrne svakoga dana po 3.000 dinara", kaže KOjić.

Zbog ekspanzije linijskih taksista, koja je nastala jer je izostala kontrola nadležnih inspekcija, ali i zbog starosti autobusa "Autotransporta" koja iznosi oko 50 godina, Kraljevčani su gledajući šta im najviše odgovara, počeli da koriste usluge divljih taksista, piše "Blic".

"Siva ekonomija je do te mere izražena, da gubimo trku sa nelegalnim prevoznicima. Oni idu ispred nas i uzimaju putnike na stajalištima. "Autotransport", sa 400 zaposlenih, trenutno živi samo od penzionera i učenika, za čiji prevoz od grada dobijamo mesečno šest miliona dinara", objašnjava Zoran Maričić, zastupnik kapitala u "Autotransportu" iz Kraljeva, dodajući da bi zabranom rada nelegalnim taksistima, ovo preduzeće moglo da ostvari zaradu 120 dinara po kilometru i investira u nove autobuse.

Nenad Marković, predsednik Saveta za bezbednost u Kraljevu kaže da trenutno najveći problem leži u samom Zakonu o javnom prrevozu, koji će se uskoro menjati i time dati veća ograničenja za sankcionisanje nelegalnih prevoznika.

"Bez čvrstih dokaza i izjava svedoka da su platili vozaču da ih odveze do određene lokacije, sud će tužbu odbaciti kao neosnovanu. U državama poput Nemačke, prijava inspektora je dovoljan dokaz da se vozač kazni. U Kraljevo imamo i problem jer postoje samo dva saobraćajna inspektora, a ne možemo da zaposlimo još novih. Nelegalni taksisti guše Kraljevo, a veliki prevoznici ne žele da uđu na ovu teritoriju, upravo zbog velikog broja ovakvih vozila", kaže Marković.