clear sky
27°C
19.05.2024.
Beograd
eur
117.105
usd
107.8514
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

NEMATE NOVCA ZA LETOVANJE? I ovog leta tropi u GSP vozilima bez klime!

04.06.2015. 21:14
Piše:
SrbijaDanas
gsp
gsp / Izvor: Youtube Printscreen

Ako se ovih dana žalite na visoke temperature, u zabludi ste. Probajte da uđete u gradski prevoz i uverite se šta je prava vrućina.

„Klima u gradskom prevozu ovog leta neće biti ništa bolja ni gora nego prošlog“, kaže Željko Milković, direktor GSP Beograd. Ukoliko pomislite da je u vozilima na kojima piše "klimatizovano" išta bolje - prevarili ste se. Iz GSP-a nema naznaka da će se situacija uskoro promeniti.

"Polovina našeg voznog parka ima klima-uređaj, a od toga dve trećine tih uređaja radi. Na novim vozilima, kao što su “solarisi”, 32 MAN autobusa, deset na CNG pogon, KAF tramvaji i beloruski trolejbusi, klima-uređaji se redovno servisiraju. Međutim, u 142 autobusa u koja su pre četiri godine ugrađeni klima-uređaji, svega 30 odsto ove opreme radi", iskren je Milković i dodaje kako je zapravo nemoguće da dođe do popravke klima-uređaja u datim vozilima.

Standardi ispod propisanih

"Mi smo raspisali tender za delove, ali problem je što su nam mnogi radnici koji su popravljali te uređaje otišli. Dok su te klime bile u garanciji, one su održavane, međutim nakon toga su počele da se kvare. Nažalost, nasledili smo taj problem, a pokazalo se da ta ugradnja nije bila svrsishodna", navodi Milković za ''Blic''. Situacija je takva da čak više od četvrtine autobusa u ovom trenutku ne odgovara standardima propisanim od strane EU.

"Po tim kriterijumima autobusi koji su stariji od 10 godina i pređu 800.000 kilometara idu u rashod. Kod nas 25 odsto autobusa je prešlo čak 1.700.000 kilometara i u proseku su starija od 11 godina", kaže Milković.

Građanima verovatno najteže pada vraćanje sa posla, uzevši u obzir da je to obično period dana u kome se dostižu najviše temperature i u kojem vlada najveća gužva. Sigurno da nije lako ni našim najstarijim sugrađanima, ako se čak i mlađoj populaciji dešava da im pozli prilikom vožnje, a dolazi i do svakodnevnog padanja u nesvest.