clear sky
16°C
30.04.2024.
Beograd
eur
117.1205
usd
109.1422
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

NEVEROVATNO: Xiaomi potisnuo Samsung sa prvog mesta na kineskom tržištu pametnih telefona

06.08.2014. 22:00
Piše:
Tanjug
Xiaomi MI4
Xiaomi MI4 / Izvor: Foto: xiaomi.com

Prvo mesto na listi najprodavanijih smartfona u Kini zauzeo je nepoznati lokalni proizvođač Xiaomi potisnuvši sa čela giganta Samsung.

Firma, osnovana tek pre četiri godine, ostvarila je ogroman rast. Na najvećem svetskom tržištu je prodala 15 miliona pametnih telefona, ostvarila rast na godišnjem nivou od 240 odsto i tržišni udeo od 14 odsto. Ipak treba pomenuti da razlike ostaju tesne. Više od deset odsto tržišnog udela imaju potisnuti južnokorejski Samsung i druga tri kineska proizvođača - Lenovo, Yulong i Huawei.

Xiaomi prodaja
Xiaomi prodaja / Izvor: Foto: xiaomi.com

Brzi rast koji je ostvario Xiaomi, geografski je veoma jednosmeran. Kompanija prodaje 97 odsto svoje produkcije upravo na kineskom tržištu. Međutim, kako navodi CNN Money to neće dugo biti tako. Već prošle godine je kineski proizvođač preoteo Google menadžera Hjuga Bera, koji od njega treba da napravi globalnog igrača. Kao prvi cilj ekspanzije označena su gusto naseljena tržišta u razvoju, kao što su Indonezija, Meksiko, Rusija, Tajland ili Turska.

I na ta tržišta namerava da se probije na isti način kao i na domaćem - niskom cenom. Ona se kod modela Xiaomi koji, prema kritičarima, imaju upadljivu sličnost sa Apple iPhone, kreće oko 130 dolara, što je jedva malo više od zbira cene rada i materijala. Upravo to osnivač, vlasnik i direktor firme Lei Džun smatra ključnim elementom svog poslovnog modela.

"Naš biznis model je sličan Amazonu. Naše hardverske proizvode prodajemo sa veoma malim maržama, tako da su naše cene trećina Appleovih. Dobit ostvarujemo zahvaljujući plaćanju sadržaja i usluga, rekao je Lej ranije u razgovoru za CNN.


Iako je izgubio prvo mesto na kineskom tržištu, Samsung ne mora da brine o svojoj poziciji najprodavanije globalne marke smartfona. U drugom tromesečju ove godine on je prodao 74,3 miliona smartfona, što je više od četvrtine pametnih telefona prodatih u tom periodu na celom svetu.