Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НЕВЕРОВАТНО: Xiaomi потиснуо Самсунг са првог места на кинеском тржишту паметних телефона

06.08.2014. 22:00
Пише:
Танјуг
Xiaomi MI4
Xiaomi МИ4 / Извор: Фото: xiaomi.com

Прво место на листи најпродаванијих смартфона у Кини заузео је непознати локални произвођач Xiaomi потиснувши са чела гиганта Самсунг.

Фирма, основана тек пре четири године, остварила је огроман раст. На највећем светском тржишту је продала 15 милиона паметних телефона, остварила раст на годишњем нивоу од 240 одсто и тржишни удео од 14 одсто. Ипак треба поменути да разлике остају тесне. Више од десет одсто тржишног удела имају потиснути јужнокорејски Самсунг и друга три кинеска произвођача - Леново, Yulong и Huawei.

Xiaomi prodaja
Xiaomi продаја / Извор: Фото: xiaomi.com

Брзи раст који је остварио Xiaomi, географски је веома једносмеран. Компанија продаје 97 одсто своје продукције управо на кинеском тржишту. Међутим, како наводи CNN Money то неће дуго бити тако. Већ прошле године је кинески произвођач преотео Google менаџера Хјуга Бера, који од њега треба да направи глобалног играча. Као први циљ експанзије означена су густо насељена тржишта у развоју, као што су Индонезија, Мексико, Русија, Тајланд или Турска.

И на та тржишта намерава да се пробије на исти начин као и на домаћем - ниском ценом. Она се код модела Xiaomi који, према критичарима, имају упадљиву сличност са Apple iPhone, креће око 130 долара, што је једва мало више од збира цене рада и материјала. Управо то оснивач, власник и директор фирме Леи Џун сматра кључним елементом свог пословног модела.

"Наш бизнис модел је сличан Амазону. Наше хардверске производе продајемо са веома малим маржама, тако да су наше цене трећина Appleovih. Добит остварујемо захваљујући плаћању садржаја и услуга, рекао је Леј раније у разговору за CNN.


Иако је изгубио прво место на кинеском тржишту, Самсунг не мора да брине о својој позицији најпродаваније глобалне марке смартфона. У другом тромесечју ове године он је продао 74,3 милиона смартфона, што је више од четвртине паметних телефона продатих у том периоду на целом свету.