clear sky
20°C
11.06.2024.
Beograd
eur
117.0668
usd
108.8386
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Super brze pruge Srbije - prvi cilj Ruskih železnica

25.06.2014. 10:31
Francuska železnica, voz, peron
Francuska železnica, voz, peron / Izvor: Profimedia

MOSKVA - Svetska ekonomska kriza, ekonomska kriza u samoj Rusiji i pad proizvodnje uticali su i na poslovanje Ruskih železnica, ali ta kompanija najavljuje da neće odustati od započete rekonstrukcije pruga u Srbiji i isporuke vozova na dizel.

Gubitak Ruskih železnica, po priznanju predsednika kompanije Vladimira Jakunjina, ove godine iznosiće oko 80 milijardi rubalja (oko 1,73 milijardi evra), bez obzira što je kompanija smanjila troškove za 84 milijardi rubalja. Kompanija bi, pri tome, trebalo da otpusti oko 60.000 zaposlenih.

Jakunjin je na nedavno održanom Devetom međunarodnom železničkom biznis forumu "Strateško partnerstvo 1520" u Sočiju rekao novinarima da Ruske železnice po planu rekonstruišu srpsku železničku infrastrukturu, da čak idu malo "unapred" i da se takav tempo očekuje i dalje.

Kina železnice
Kina železnice / Izvor: Profimedia/ilustracija

Ruske železnice ispunjavaju obaveze u prevozu putnika koji imaju subvencije, ali je država dala mnogo manje novca nego što je kompanija očekivala. S druge strane, nije reč o tome da kompanija mnogo troši, već je reč o tome "da se privreda u Rusiji ne razvija kako treba", naveo je Jakunjin.

Izlaz za Ruske železnice je, kako je ocenjeno na Forumu, izgradnja neophodnih super brzih pruga, u kojoj Rusija ozbiljno kasni u odnosu na Evropu.

Na Forumu je ocenjeno da država treba da pomogne u tom projektu i da uloženih više od 32 milijarde evra treba da se vrate sedmostruko.

Jakunjin kaže da je sastav foruma pokazao da su i evropski i američki biznismeni i bankari zainteresovani za saradnju, kao i da sankcije nisu omele nijedan ugovor i isporuku.