light rain
14°C
28.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Fejsbuk u velikom problemu! Korisnici se osipaju - postao je DOSADAN!

16.06.2018. 12:48
Piše:
Srbija Danas
Dislajk na monitoru
Dislajk na monitoru / Izvor: Profimedia

Stvari se menjaju.

Mnogi ljudi prebacuju se sa Fejsbuka na zatvorene forume poput Vocapa (WhatsApp) kako bi raspravljali o dnevnim vestima, jer brinu zbog privatnosti, lažnih vesti i "zatrovane atmosfere" u kojoj se odvija diskusija na toj platformi, pokazalo je istraživanje Rojtersovog instituta za studije novinarstva.

Najnoviji Izveštaj o digitalnim vestima Rojtersovog instituta pokazao je da opada upotreba vesti preko Fejsbuka, naročito među mladima, koji se radije okreću Vocapu, Instagramu i Snepčetu.

VEST STIGLA U POGREŠNO VREME! Ronaldo osuđen na dve godine uslovnog zatvora i novčanu kaznu (FOTO)

- Ljudima postaje pomalo dosadan Fejsbuk - rekao je vodeći autor sedmog godišnjeg izveštaja Nik Njuman za Tomson Rojters Fondaciju.

Fejsbuk je i dalje najpopularnija društvena mreža za vesti, sa 36 odsto korisnika protekle nedelje, ali gubi prednost u odnosu na druge aprikacije, naročito od Vocapa, koji je utrostručio popularnost kao izvor vesti u protekle četiri godine za 15 odsto.

Fejs
Fejs / Izvor: Profimedia

Ljudi se bolje osećaju kada "razgovaraju" na zatvorenim platformama u zemljama sa "polarizovanim podelama" i gde može biti opasno da se otvoreno izražavaju politički stavovi, kao što su Malezija i Turska, navodi se u studiji.

Ispitanici su rekli da često nalaze priče na Fejsbuku i Tviteru i prosleđuju ih na grupe na Vocapu radi diskusije u okviru manjeg kruga prijatelja.

Iako se veći deo pada interesa za Fejsbuk pripisuje promenjenim alogoritmima, koji kao prioritet stavljaju interakcije sa prijateljima i porodicom, poverenje takođe predstavlja veliki problem. Samo 23 odsto od 74.000 ljudi, ispitanih u 37 zemalja, reklo je da veruje vestima na društvenim medijima, u odnosu na 44 odsto onih koji generalno veruju vestima, prenosi Rojters.

Sve više ljudi plaća da bi imalo pristup vestima na internetu u pojedinim zemljama, a da je taj broj dostigao 30 odsto u Norveškoj, gde se donacije takođe pojavljuju kao alternativna strategija, pokazuje studija Rojtersovog instituta, koju je finansirala Tomson Rojters Fondacija.