Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Фејсбук у великом проблему! Корисници се осипају - постао је ДОСАДАН!

16.06.2018. 12:48
Пише:
Србија Данас
Dislajk na monitoru
Дислајк на монитору / Извор: Профимедиа

Ствари се мењају.

Многи људи пребацују се са Фејсбука на затворене форуме попут Воцапа (WhatsApp) kako би расправљали о дневним вестима, јер брину због приватности, лажних вести и "затроване атмосфере" у којој се одвија дискусија на тој платформи, показало је истраживање Ројтерсовог института за студије новинарства.

Најновији Извештај о дигиталним вестима Ројтерсовог института показао је да опада употреба вести преко Фејсбука, нарочито међу младима, који се радије окрећу Воцапу, Инстаграму и Снепчету.

ВЕСТ СТИГЛА У ПОГРЕШНО ВРЕМЕ! Роналдо осуђен на две године условног затвора и новчану казну (ФОТО)

- Људима постаје помало досадан Фејсбук - рекао је водећи аутор седмог годишњег извештаја Ник Њуман за Томсон Ројтерс Фондацију.

Фејсбук је и даље најпопуларнија друштвена мрежа за вести, са 36 одсто корисника протекле недеље, али губи предност у односу на друге априкације, нарочито од Воцапа, који је утростручио популарност као извор вести у протекле четири године за 15 одсто.

Fejs
Фејс / Извор: Профимедиа

Људи се боље осећају када "разговарају" на затвореним платформама у земљама са "поларизованим поделама" и где може бити опасно да се отворено изражавају политички ставови, као што су Малезија и Турска, наводи се у студији.

Испитаници су рекли да често налазе приче на Фејсбуку и Твитеру и прослеђују их на групе на Воцапу ради дискусије у оквиру мањег круга пријатеља.

Иако се већи део пада интереса за Фејсбук приписује промењеним алогоритмима, који као приоритет стављају интеракције са пријатељима и породицом, поверење такође представља велики проблем. Само 23 одсто од 74.000 људи, испитаних у 37 земаља, рекло је да верује вестима на друштвеним медијима, у односу на 44 одсто оних који генерално верују вестима, преноси Ројтерс.

Све више људи плаћа да би имало приступ вестима на интернету у појединим земљама, а да је тај број достигао 30 одсто у Норвешкој, где се донације такође појављују као алтернативна стратегија, показује студија Ројтерсовог института, коју је финансирала Томсон Ројтерс Фондација.