МЕРЦЕДЕС УСЛИШИО МОЛБЕ КУПАЦА: Ова ствар ће поново красити унутрашњост аутомобила
Мерцедес је одлучио да преокрене тренд који је последњих година доминирао у ауто-индустрији. Према речима Магнуса Естберга, шефа софтвера у компанији, анализа употребе показала је да су класични тастери и ваљци и даље омиљени код многих возача, нарочито међу старијим генерацијама и на европским тржиштима. Због тога ће нова ГЛЦ и ЦЛА Схоотинг Браке ЕВ добити унапређен волан са сетом физичких контрола.
Овај волан биће стандард за све будуће моделе, али и за већ постојеће аутомобиле - почев од недавно представљене ЦЛА лимузине. Додавање тастера на актуелне моделе показало се као најједноставнији и најисплативији начин да се возачима понуди оно што им највише одговара, уз задржавање дигиталног идентитета ентеријера.
Подаци који су довели до овог потеза добијени су из тзв. софтверски дефинисаних возила (СДВ), где се бележи учесталост коришћења сваке команде. Резултати су јасни: дугмад и точкићи користе се чешће од додирних површина, што је Мерцедес натерало да промени правац.
Баланс екрана и тастера постаје кључ
Иако је ГЛЦ добио највећи екран у историји бренда - MBUX Hyperscreen ширине 99 цм - стручњаци из Stuttgarta сматрају да је достигнута физичка граница величине дисплеја. У будућности ће нагласак бити на комбиновању визуелне атрактивности и практичности, јер многи купци, нарочито код СУВ модела, желе довољно простора за традиционалне контроле.
Шеф дизајна Гордон Вагнер нагласио је да ће луксуз у наредним генерацијама аутомобила све више зависити од софистицираног софтвера, али и од пажљиво израђених детаља који су обележје марке. Паралелно, гласовне команде добијају на значају, посебно на тржишту Кине, док у Европи њихова употреба расте, па је у ЦЛА чак утростручена.
Мерцедес на овај начин жели да споји најбоље из оба света - дигиталне могућности и поуздану ергономију физичких дугмића, који возачима дају осећај контроле и сигурности за воланом.