Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

МНОГИ ОВДЕ ГРЕШЕ: Да ли правилно кочите на семафору?

30.01.2024. 11:05
Пише:
Србија Danas/Index.hr
semafor
семафор / Извор: Профимедиа

Честа возачка грешка је убацивање мењача у "лер" прерано.

Уколико сваки дан возите градом, онда сте често у прилици да морате да се зауставите на црвено светло. Да ли то радите како треба? Истраживања показују да велики број возача, чак и оних искусних, прави грешке приликом овог уобичајеног маневра. Делимично јер су погрешно научени у ауто-школама, а делом јер слушају лоше савете, али чињеница је да бројни возачи чине једну или више грешака.

Честа грешка је убацивање мењача у "лер" прерано, чак и неколико стотина метара пре раскрснице. Пребацивање у неутрални положај далеко пре него што стигнете до семафора повећава хабање ваших кочница. У празном ходу, једино средство за успоравање су кочнице, што значи да достижу много вишу температуру него када кочите са мењачем "у брзини", што резултира чешћим (скупљим) сервисом кочница. Такође, у леру је потрошња горива већа него када аутомобил кочи мотором, односно када успорава док је мењач "у брзини", пише Index.

Дакле, исправан начин да зауставите савремени аутомобил је да почнете да кочите на време, док је аутомобил "у брзини". Не притискајте одмах квачило. Тек када потпуно успорите, односно пре него што обртаји мотора падну на 1000, притисните квачило и када се зауставите, поставите ручицу мењач у неутралан положај.

Ако ћете на семафору стајати неко време, боље је да останете у неутралном положају са ногом која није на квачилу, него да чекате "у брзини".