Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Нови Смарт је огроман: Произвођач објавио димензије (ВИДЕО)

25.04.2024. 16:02
Пише:
Србија Данас/Б92
Smart 5
Смарт 5 / Извор: Youtube printscreen/Just Фор The Рецорд

Збогом малом градском аутомобилу?

Само десетак дана након што је обуставио производњу модела ForTwo у Хамбаху и тако прекинуо последње везе са микро-мобилношћу, Смарт сада на другом крају света (у Кини) покушава да убеди људе да пожеле њихов највећи модел до сада - СУВ од 4,75 метара!

Наиме, толико у дужину мери нови концепт Смарт #5, који је чак дужи од Мерцедеса ГЛЦ.

Изгледа да је овим коначно завршена прича о малом градском аутомобилу.

- Више од четврт века Смарт се залаже за урбану мобилност и паметна решења у градском саобраћају - каже извршни директор Дирк Аделман.

- Концепт #5 је стога можда најнеочекиванији и најсвестранији аутомобил који је наш бренд икада дизајнирао. Са њим остављамо све границе иза себе и отварамо нови сегмент за купце у Европи и остатку света - додао је он.

Унутра, Смарт #5 је такође огроман. Са међуосовинским растојањем од око 3 метра, ово се односи не само на огроман простор на појединачним седиштима у задњем делу, која ће вероватно постати конвенционална задња седишта у серијском моделу, већ и на пртљажник.

Иако је Смарт увек изгледао помало као играчка, овај концепт ни на који начин није инфериоран у односу на поменути Мерцедес ГЛЦ.

Управо супротно. Када је у питању електроника, чак и надолазећа генерација MBUX инфотејнмента за следећи Мерцедес ЦЛА изгледа скоро застарела.

Два огромна ОЛЕД екрана сијају у кокпиту Смарта, а АМД-ов брзи процесор покреће паметног бота, чија вештачка интелигенција има таленат за разговор и, пре свега, разумевање као и ChatGPT.

Осим тога, технологија од 800 волти гарантује невероватно брзо пуњење (до 80 одсто за 15 минута), а капацитет батерије више од 100 kWh омогућава домет од преко 550 километара.

То би требало да буде довољно и за дужа путовања.

Смарт #5 и даље има испред имена ознаку Цонцепт. Али европски компаније, шеф Дирк Аделман, не оставља никакву сумњу да ће овај префикс бити кратког века.

Предвиђено је да продукцијски модел буде у продаји у Кини већ ове године, а широм света 2025.

- И, као што смо навикли од #1, са изненађујуће мало промена у односу на концепт - каже Аделман.

Ако Аделман заиста успе да спроведе свој план почетне цене знатно испод 50.000 евра, онда не само да ће бити јефтинији од Мерцедес EQA и EQB, већ ће и нови EQC изгубити своју привлачност.