КАТЕГОРИЗАЦИЈА МОТОРА: Ево који типови двоточкаша постоје (ФОТО)
Иако мотори деле сличне главне карактеристике, сваки тип има своје предности и мане, као и посебности, како би се прилагодили различитим потребама свих возача.
Моторе можемо класификовати на више начина, али за Вас смо издвојили неколико категорија и подкатегорија.
СТАНДАРД / НАКЕД МОТОРИ
Стандарни мотори су најразноврснији и најједноставнији тип мотора. Имају или минимални или уопште немају ветробран. Дизајнирани су за свакодневно коришћење на путевима. Положај возача је удобан и усправан, тако да су му рамена у линији кукова, а управљач је такође подигнут како би се избегло претерано истезање. Перформанс и потрошња горива су избалансирани код овог типа.
Стандардни мотори долазе у мањем и већем издању, прилагођеним искуству и способностима возача.
Обртни момент прилагођен је градском саобраћају, тако да је овај тип савршен за вожњу са честим заустављањима.
Овим моторима је лако маневрисати и често су прављени у лакшој варијанти, због чега су подобни за кривудаве путеве.
Осим тога, седиште је на већини стандардних мотора спуштено како би се прилагодили возачима различите висине.
Ово нису мотори које бисте могли да возите на дужа путовања или великим брзинама, због недостатка ветробрана као и простора за пртљаг.
КРУЗЕРИ
Крузери су најпопуларнија категорија мотора на свету. Познати су по удобној и лаганој вожњи, ниским седиштима и високим управљачем. Углавном су направљени у ретро и класичном стилу.
Најпознатије крузере производе Harley-Davidson и Индиан, али и велика четворка мото индустрије: Хонда, Сузуки, Yamaha и Kawasaki.
Најчешће долазе у тежој варијанти, фокусирани су на комфор и имају нижи обртни момент, због чега имају слабије перформансе.
Њихов изглед инспирисан је америчким моторима који су се производили између 1930. и 1960.
Данас, синоним за крузере је Харли Дејвидсон због њиховог огромног утицаја на ову категорију.
Овај тип мотора подобнији је за дужа путовања, имају ветробране и више места за пртљаг.
Ови мотори такође могу да се модификују по сопственој вољи, због чега је настала подкатегорија крузера, а то су ЦУСТОМ мотори односно ЧОПЕРИ.
На овај начин можете да прилагодите мотор личним преференцама, што везано за перформансе, што за сам стил.
Генерално, крузерима је тешко управљати због њихове тежине, при ниским брзинама, у уским просторима, као и при паркирању. Такође нису најбољи избор за путеве са оштрим кривинама.
Важно је напоменути да су поменуте карактеристике везане за категорију, али да постоје различити модели и брендови који Вам пружају избор и спој спецификација које Вама одговарају.
СПОРТСКИ МОТОРИ
Спортски мотоцикли поседују јаке моторе и долазе у лакшим варијантама, због чега их је лако контролисати. Имају оштар и агресиван дизајн, као и нагнути положај возача, тако да је евидентно фокус на брзини и перформансу. Њихови мотори прављени су за велике брзине и лака убрзања.
Овај тип има изванредне кочнице, потпуни "оклоп" и ветробран, који омогућава редукцију отпора.
За њихову мануфактуру користе се лакши материјали попут алуминијума и угљеничног влакна.
Ножни клинови позиционирани су даље и више у односу на стандрадне моторе, због чега возач може више да се нагне и лакше маневрише мотором у кривинама. Осим тога, и сам управљач је постављен даље, тако да је тело са центром гравитације такође фокусирано на предњи део, односно изнад резервоара. На овај начин, ветар "носи" тежину при великим брзинама.
Мана ове категорије је што ниже брзине узрокују притисак на руке возача и већи замор.
Јачина мотора брзо ће потрошити резервоар код овог типа, тако да они нису подобни за дужа путовања.
Такође, за њих је потребан виши ниво вештине и искуство, а одржавање исто није ни мало јефтино.
ТУРИНГ МОТОРИ
Иако сваки мотор може да се модификује и унапреди како би се користио за дужа путовања, Туринг мотори су специфично дизајнирани у ту сврху. Имају мотор велике запремине, ветробран, водоотпорни екран, резервоар за гориво великог капацитета намењен дугој вожњи без заустављања и спуштено седиште у корист удобности.
Осим тога, имају пуно места за пртљаг: бисаге са стране, кофер постављен иза леђа сувозача на која може да се наслони и понекада торба изнад резервоара.
Туринг мотори поседују дуже међуосовинско растојање и генерално већу тежину, што доприноси стабилности и комфору при већим брзинама.
Ови двоточкаши су обимни и тешки због чега је њима теже маневрисати, поготово нижим возачима или у ужим просторима и кривудавим путевима.
Још једна од његових мана је цена. Изузетно су скупи при куповини, а ни одржавање није ништа јефтиније.
СКУТЕРИ
Скутери су лакша и тиша верзија мотора. Имају мању запремину, као и мање точкове. Са друге стране, они долазе за већим складишним простором и њима је лакше маневрисати.
Ови двоточкаши и њихово одржавање нису скупи.
OFF-ROAD
Постоји више врста off-road (изван пута) мотора. Они су генерално намењени авантуристичким вожњама, брдским и шумским путевима, али и пешчаним и каменим. Произведени су да издрже изазовне услове.
Карактеристике које олакшавају изазовне вожње су: повећан размак од тла, робусне гуме, издржљив систем вешања и понекада повећану окретност управљача.
Ови мотори су лагани и компактни, тако да је и маневрисање олакшано. Веома су разноврсни, и по питању модела и по питању терена на којим се возе.
Дизајнирани су минималистички и са мање компонената.
Једна од њихових мана је ограничени домет, обзиром на мање резервоаре за гориво. Веома су гласни и скоро да уопште немају складишни простор.