ГРЕШКА КОЈА МОЖЕ СКУПО ДА ВАС КОШТА: Зашто није добро прати аутомобил на ниским температурама?
Много је мишљења о томе како правилно одржавати аутомобил током зиме, а немачки аутоклуб АДАЦ објавио је неколико практичних савета на ту тему.
Колико често зими треба прати аутомобил?
У суштини, исто као и током летњих месеци. Перите га онда када имате осећај да је прање једноставно добро за ваше возило, без посебног зимског правила.
Да ли је тачно да је ауто зими посебно изложен наслагама путне соли?
И да и не. Став да зимска прљавштина - агресивна, слана течност са пута - има снажан корозивни ефекат и да је треба уклањати што чешће односи се пре свега на већ оштећене површине лака, било огреботинама или љуштењем. Беспрекорно очувана боја без проблема подноси наслаге прљавштине.
Ни подвозје модерних возила углавном нема великих проблема са корозијом: захваљујући фабричким заштитама, побољшаној обради и поцинкованом лиму, то је далеко већи проблем код старијих аутомобила.
Када зими треба избегавати аутоперионицу?
На екстремно ниским температурама, испод -10 степени. Треба избећи термички шок када вода у праоници, која је обично између 10 и 30 степени, удари у делове возила који су до малопре били изложени јаком мразу. Површине са оштећеним лаком посебно могу да трпе због додатног температурног оптерећења.
Пре уласка у перионицу важно је уклонити сав снег и лед са возила. Стругање леда може оштетити лак!
Који програм прања је најбољи зими?
И овде важи исто правило: основни, јефтини програм најчешће је сасвим довољан - важно је да се возило добро испере пре прања како би се уклониле честице које би могле да оштете боју на четкама. Скупи програми са врућим воском или заштитом подвозја нису неопходни из угла самог возила. Наравно, свако може да одлучи да ли жели да почасти себе и ауто неком додатном опцијом.
Много је важније да стручњак с времена на време прегледа аутомобил. Пре и после зиме могу се открити и санирати евентуална оштећења заштите подвозја - тако рђа нема никакве шансе.