Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

ЈАПАНЦИ У ВЕЛИКОМ ПРОБЛЕМУ: Много каскају за конкуренцијом на овом пољу

16.06.2023. 14:03
Пише:
Србија Данас/ Nova.rs
automobili
аутомобили / Извор: Shutterstock

Слабо им иде електрификација.

Резултати новог истраживања показали су како брендови напредују на пољу електрификације своје гаме. Само два бренда су се истакла као лидери на овом пољу, а највећи губитници су произвођачи аутомобила из Јапана.

ДИЗЕЛАШИ И БЕНЗИНЦИ СЕ ВИШЕ НЕЋЕ ПРОДАВАТИ: Ово важи за нове аутомобиле, ево и од кад

ДИЗЕЛАШИ И БЕНЗИНЦИ СЕ ВИШЕ НЕЋЕ ПРОДАВАТИ: Ово важи за нове аутомобиле, ево и од кад

НОВА ГЕНЕРАЦИЈА ТОЈОТЕ: Субкомпактни СУВ је иза угла, Јапанци су овог пута ПРЕВАЗИШЛИ себе (ВИДЕО)

НОВА ГЕНЕРАЦИЈА ТОЈОТЕ: Субкомпактни СУВ је иза угла, Јапанци су овог пута ПРЕВАЗИШЛИ себе (ВИДЕО)

ПОСТОЈИ РЕШЕЊЕ: Покварио вам се електрични ауто? Шлеповање НИЈЕ опција, али погледајте шта јесте

ПОСТОЈИ РЕШЕЊЕ: Покварио вам се електрични ауто? Шлеповање НИЈЕ опција, али погледајте шта јесте

Нови извештај приказује листу аутомобилских произвођача по њиховом успеху на пољу електрификације. У принципу, ово истраживање показује напредак брендова у транзицији ка електричним аутомоиблима и дели аутомобилске компаније у три групе: лидере, брендове у транзицији и оне који заостају. Сви јапански произвођачи спадају у последњу групу, а само су Тесла и BYD означени као лидери.

Овај извештај саставио је Интернационални савет за чист саобраћај (ICCT), а на основу података, само Тесла и BYD су означени као лидери међу највећих 20 светских произвођача аутомобила. Са друге стране, 12 компанија су означене као брендови у транзицији, а ову групу предводе BMW и Volkswagen. На крају, међу 6 брендова који заостају налази се 5 јапанских произвођача и један индијски.

Како би дошао до резултата за сваког произвођача, ICCT је проценио тржишни удео, технологију и стратешку визију сваког бренда. Тесла је једина компанија на овој листи која производи искључиво електричне аутомобиле, па овде нема дилеме о стратешкој визији или избацивања мотора са унутрашњим сагоревањем из повреде. BYD је произвео свој последњи бензински аутомобил у марту 2022. године, али и даље праве плуг-ин хибридна возила. Ипак, њихова транзиција ка искључиво електричним аутомобилима брзо напредује.

Што се европских брендова тиче, Мерцедес је у последњих пар година избацио велики број електричних модела, али и даље заостају за BMW-om, па чак и за Renaultom. Ипак, најинтересантнија чињеница јесте да се на дну табеле налазе углавном јапански произвођачи.

Није изненађење да је Toyota међу брендовима који заостају у електрификацији, али можда јесте да има бољи пласман од Хонде и Nissana. Nissan већ годинама продаје електрични Леаф широм света, а и Хонда је раније започела продају електричних аутомобила од Toyote. На самом дну налази се Сузуки са 0 бодова, што и не чуди, јер овај јапански бренд још увек нема електричне аутомобиле у понуди.